آغاز بازشماری آرای انتخابات پارلمان در استان های جنوبی عراق

مسئولان کمیته عالی انتخابات عراق امروز دوشنبه از آغاز بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمان عراق در صندوق های مشکوک در استان های جنوبی این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک منبع در کمیسیون انتخابات عراق اعلام کرد امروز دوشنبه بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمان در استان های جنوبی آغاز خواهد شد.

این منبع که نخواست نام وی فاش شود در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی گفت: باز شماری دستی آرا برای صندوق ‌های رأی مشکوک امروز در محل نمایشگاه های بین المللی بغداد در غرب پایتخت آغاز خواهد شد.

وی بدون اشاره به تعداد صندوق هایی که قرار است باز شماری شود گفت: این صندوق ‌ها به ۶ استان بصره، میسان، ذی غار، المثنی، القادسیه و واسط اختصاص دارد که پیش از این به بغداد منتقل شده و به صورت دستی شمارش خواهند شد.

پیش بینی می شود عملیات باز شماری دستی این صندوق ها تا پایان هفته جاری به پایان رسیده و تعدادی از قضات نیز با حضور وکلای احزاب و جریان های سیاسی بر این باز شماری نظارت خواهند داشت.

عملیات بازشماری دستی آرا سه شنبه گذشته در کرکوک در شمال عراق آغاز گردید و دو روز پیش به پایان رسید اما کمیسیون عالی انتخابات تاکنون نتایج آن را اعلام نکرده است.

عملیات باز شماری دستی آرا در همه استان های عراق انجام خواهد شد و تنها شامل صندوق هایی می شود که ادعای تقلب در آنها شده است.

این اقدام در پی تصمیم پارلمان عراق در ۶ ژوئن گذشته انجام می شود که بر اساس آن تمامی آرای انتخابات پارلمان عراق به صورت دستی باز شماری خواهد شد.

همچنین پارلمان برخی از قضات را برای نظارت بر روند باز شماری دستی در کمیسیون عالی انتخابات منصوب کرده است و این اقدام در پی متهم شدن این کمیسیون در خصوص عدم صلاحیت در روند رای گیری بوده است.

بر اساس نتایج اعلام شده انتخابات جریان سائرون وابسته به مقتدی صدر با دستیابی به 54 صندلی از مجموع 329 کرسی در رتبه اول بوده و پس از آن جریان فتح وابسته به حشد الشعبی به 47 کرسی دست یافت.

پس از آن جریان النصر به ریاست حیدر العبادی با 42 کرسی و جریان کشور قانون به ریاست نوری المالکی با 26 کرسی در رتبه های بعدی قرار دارند.

کد خبر: 960951

وب گردی

وب گردی