خروج یک جانبه از اتحادیه اروپا

نخست وزیر انگلیس در تهدیدی آشکار اتحادیه اروپا را به خروج از این اتحادیه تهدید کرد، مسئولان اروپایی طرح بریگزیت را هرج و مرجی بی سابقه در روابط این اتحادیه با انگلیس اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ترزا می نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه اتحادیه اروپا را در صورتی که موضع خود در خصوص پیشنهادات کشورش را تغییر ندهد به خروج از این اتحادیه تهدید کرد.

بی بی سی اعلام کرد: نخست وزیر این موضع را در جریان سخنرانی امروز وی در مجلس عوام پس از استعفای بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور و دیوید دیفنز وزیر مشاور در امور خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) اتخاذ کرد.

وی در سخنان خود افزود: پیشنهاد ما برای خروج از اتحادیه اروپا مناسب است و اگر اتحادیه اروپا بر موضع کنونی خود پافشاری کند انگلیس بدون هرگونه توافقی از اتحادیه خارج خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس گفت: کابینه انگلیس با افزایش آمادگی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق این اتحادیه موافقت کرده است.

می ۲ روز پیش به موافقت دولت خود برای طرح حفظ روابط اقتصادی قوی با اتحادیه اروپا پس از خروج از این اتحادیه دست یافت.

دیوید دیفنز پیش از استعفای خود در اعتراض به سیاست های نخست وزیر در خصوص طرح بریگزیت اعلام کرد: پیشنهادات ترزای می منجر به تخریب مذاکرات با بروکسل در خصوص خروج از اتحادیه اروپا می ‌شود.

در این خصوص نخست وزیر انگلیس خواستار آن است که اتحادیه اروپا به طور جدی پیشنهادات جدید انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار دهد.

همچنین نخست وزیر انگلیس در سخنان خود بر وجود اختلافات در دولت در خصوص بهترین راه برای تحقق نتیجه همه پرسی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید کرد.

در همین خصوص دونالد توسک رئیس شورای اروپا نیز امروز اعلام کرد: روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) باعث هرج و مرج و تاثیر بر روابط این اتحادیه با انگلیس می شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا به نقل از توسک اعلام کرد: هرج و مرجی که در پی اجرای طرح بریگزیت اتفاق افتاده است بزرگترین مشکل در تاریخ روابط میان اتحادیه اروپا و انگلیس می باشد.

این اظهار نظر توسک پس از استعفای بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در میان بحران سیاسی مربوط به استراتژی لندن برای خروج از اتحادیه اروپا انجام شده است.

وی در حساب توییتر خود نوشت: سیاستمداران می آیند و می روند، اما مشکلات آنها باقی می ماند.

لازم به ذکر است انگلیس در پی همه پرسی ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا گرفته است. در این همه پرسی بیش از 17 میلیون نفر با خروج انگلیس از انخادیه اروپا موافق بوده و در مقابل بیش از 16 میلیون نفر به ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا رای دادند.

این کشور در ۲۹ مارس ۲۰۱۸ رسماً آغاز روند خروج خود از اتحادیه اروپا را اعلام کرد، این خروج به استناد ماده ۵۰ توافق لیسبون در خصوص اقدامات خروج کشور های عضو از این اتحادیه انجام می شود که در 8 فوریه 2017 مجلس عوام انگلیس با 494 رای موافق در مقابل تنها 122 رای مخالف با فعال سازی این قانون موافقت کردند و نهایی شدن آن تا سال ۲۰۱۹ به طول خواهد انجامید.

کد خبر: 960962

وب گردی

وب گردی