معاون اول رئیس جمهوری وارد اصفهان شد

معاون اول رئیس جمهوری به منظور افتتاح و رونمایی از چند پروژه عمرانی و حضور در شورای اداری امروز سه شنبه وارد اصفهان شد.

به گزارش ایسکانیوز ، اسحاق جهانگیری در جریان این سفر یک روزه ضمن حضور در جلسه شورای اداری و دیدار با مسئولان استان ، خط یک متروی کلانشهر شهر اصفهان را افتتاح می کند.
همچنین رونمایی از پورتال سرمایه گذاری و برند شهر اصفهان، دیداربا آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان و حضور درمراسم بهره برداری از طرح توسعه مجتمع فولاد سبا، از دیگر برنامه های سفر امروز معاون اول رئیس جمهوری به این خطه است.
در مراسم استقبال از معاون رئیس جمهوری ، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان به همراه مسئولان اجرایی استان حضور داشتند.
طرح توسعه کارخانه فولاد سبا که از زیرمجموعه های شرکت فولاد مبارکه اصفهان است با حدود 8 هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا شده که با بهره برداری از آن، میزان تولید فولاد در این شرکت از ۸۵۰ هزار تن به 1،6 میلیون تن در سال افزایش می یابد.
مجتمع فولاد سبا در سال 82 در جوار کارخانه ذوب آهن اصفهان به بهره برداری رسید و در سال 85 با تبادل قراردادی بین مدیران عامل ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه،‌ این مجتمع به فولاد مبارکه واگذار شد.
مجتمع فولاد سبا واقع در جنوب غربی اصفهان، با ظرفیت تولید 700 هزار تن ورق فولاد از استعداد لازم برای افزایش تولید تا سقف 1.4 میلیون تن در سال برخوردار است؛ سبا نخستین واحد صنعتی کشور است که ورق فولادی ضد زنگ تولید می کند و با تولید این محصول، نیاز کشور به ورق های ضد زنگ و استیل تامین می شود.
همچنین فاز سه خط یک متروی اصفهان با حضور معاون رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد، این خط از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی (ره) واقع در شمال شهر اصفهان آغاز شده و پس از طی مسیری بطول ۲۰٫۲ کیلومتر و مشتمل بر 20 ایستگاه به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر می ‌رسد.
فاز اول خط متروی کلانشهر اصفهان حد فاصل ایستگاه قدس تا ایستگاه شهدا به طول ۱۰ کیلومتر ۲۳ مهرماه سال ۹۴ با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسیده بود.
فاز دوم آن حد فاصل ایستگاه شهدا تا ایستگاه تختی به طول یک کیلومتر نیز ۱۲ آبان سال ۹۵ با حضور معاون اول رئیس جمهوری، معصومه ابتکار، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیران استانی و شهری بصورت رسمی افتتاح شد.
پورتال سرمایه گذاری استان اصفهان نیز عصر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری رونمایی می شود؛ در این پورتال چند صد طرح استان اصفهان مشخص و تعریف شده است و می توان با استفاده از آن برای توسعه سرمایه گذاری در استان اقدام کرد، با راه اندازی این پرتال سرمایه گذاران نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

305

کد خبر: 960987

وب گردی

وب گردی