لزوم برنامه ‏ریزی در تقویت روحیه معرفتی و بصیرتی دانش ‏آموزان

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بر لزوم برنامه‏ ریزی ‏های مفید و ارزشمند در تقویت روحیه معرفتی و بصیرتی دانش ‏آموزان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سعید حاجی محمدی در جمع کارگزاران طرح اوقات فراغت اتحادیه انجمن‏ های اسلامی دانش ‏آموزان استان اردبیل بر لزوم برنامه ریزی های مفید و ارزشمند در تقویت روحیه معرفتی و بصیرتی دانش ‏آموزان تاکید کرد و این مهم را از ماموریت ‏های اصلی اتحادیه انجمن ‏های اسلامی دانش آموزان دانست.

وی این تشکل و نهاد انقلابی را از بازوهای توانمند و مطمئن برای دستگاه عظیم آموزش و پرورش در امر تربیتی و کشف استعدادهای فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی برشمرد و تولد چنین نهادی در بطن آموزش و پرورش را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

حاجی محمدی در جمع مسئولان و مربیان طرح اوقات فراغت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان اردبیل در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: « تشکیلاتی شدن و فعالیت در چنین مکان هایی، مرحله ای از رشد انسان است و فرد از طریق این حضور و فعالیت، هنجارها، اعتقادات، نگرشها و مهارت های لازم برای مسئولیت‏ پذیری در زندگی تشکیلاتی را کسب می کند.»

وی افزود: « انسان در این مرحله می تواند از طریق یادگیری فرهنگ، آرمانها و شیوه‏ های زندگی گروهی با افراد جامعه، روابط متقابل برقرار نموده، و از این طریق استعدادهای خویش را شکوفا کند.»

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ادامه مطالب خود، توصیه ها و راهنمایی های کاربردی برای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‏هایانجمن های اسلامی دانش آموزان را بیان و در سه محور اصول و ارزشها، موانع فعالیت و آسیب شناسی فعالیت ها، مطالب خود را تبیین کرد.»

سعید حاجی محمدی در موضوع « اصول و ارزشها » هدف محوری، ولایت مداری، زمان شناسی ، ابتکار و نوآوری، تقوا، اخلاص، حفظ حریم شخصی، شایسته سالاری و هماهنگی با تشکل‏های همسو را محور و اهم ملاحظات کار فرهنگی عنوان کرد. وی در موضوع – موانع فعالیت – خود محوری، روحیه منفعت طلبی، احساس بی فایدگی فعالیتهای اجتماعی، ضعف تحلیل و بینش اجتماعی را از موانع فعالیت معرفی کرد.

وی به موضوع آسیب‏ شناسی برنامه ها پرداخت و به مواردی که به عنوان آسیب می تواند برنامه های فرهنگی را تهدید کند، اشاره کرد.

حاجی محمدی غفلت از خدا، تئوری زدگی و فقدان تولید مدل های جدید اسلامی، بحران فکر و اندیشه، رضایت به وضع موجود، یاس و نگرش منفی به وضع موجود، عدم توجه به شرع مقدس به ویژه در روابط و تعامل با نا محرم ، عدم رعایت آداب اختلاف، بروکراسی پیچیده اداری، فقدان یا ضعف برنامه و ضعف نظام شورایی را از آسیب‏ها و تهدیدات جدی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی برشمرد.

در این جلسه تعدادی از مسئولان طرح اوقات فراغت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به ایراد نظرات و پیشنهادات خود و همچنین تبیین برنامه های در دست اقدام پرداختند.

کد خبر: 961030

وب گردی

وب گردی