خزانه‌داری آمریکا ستاد جنگ علیه ایران است

 معاون اول رئیس جمهور گفت: دشمن در سه محور صنعت، نفت و مبادلات بانکی در پی آسیب زدن به کشور است، اما با وحدت مردم و مسئولان نقشه‌های دشمن خنثی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا، با اشاره به توافق با طرف های اروپایی برای ادامه برجام اظهار کرد: برداشت ما این است که اروپایی ها به فکر تامین منافع ما باشند اما اینکه چه اتفاقی می افتد باید منتظر ماند.

وی افزود: امروز وزارت خزانه داری آمریکا به اتاق جنگی برای حمله به مسائل اقتصادی ایران تبدیل شده است.

معاون اول رییس جمهوری گفت: راهبرد ما در مقابل آمریکا این است که با دقت و مقاومت اقتصادی، مردم را سر پا نگه داریم تا حتی الامکان از آسیب ها مصون بمانیم، اما به هر حال قدرت های دیگری که روی آنها حساب می کردیم در مقابل فشارهای آمریکا نگران هستند.

جهانگیری تصریح کرد: آمریکا می خواهد صادرات نفت ایران که اصلی ترین منبع درآمدی ایران محسوب می شود را به صفر برساند، البته این حرف بی حساب است، برنامه ریزی ما درست مقابل این نقطه است که صادرات نفت ایران با حداکثر ظرفیت ممکن صادر شود.

وی اضافه کرد: می خواهند جلو صادرات غیر نفتی ایران را بگیرند، ۸۰ درصد صادرات مربوط به صادرات صنایع بزرگ است و ۲۰ درصد متعلق به صنایع خرد است. فولاد باید به عنوان خط اصلی تولید و صادرات باشد و مدیران فولاد در بسیاری از مواقع شایستگی های خوبی از خود نشان دادند، باید تلاش کنیم در سالی که امریکایی که چنین اهدافی دارند هم تولید و هم صادرات افزایش یابد و این انتظار دولت و ملت از شماست.

جهانگیری با بیان این که جابجایی پول حاصل از صادرات نیازمند مبادلات بانکی است گفت: در این خصوص اقداماتی توسط مسئولان سیاست خارجه و بانک مرکزی انجام شده است و امیدواریم موثر باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به هدف آمریکا از تحریم ها علیه ایران افزود: هدف آمریکا از فشارها، تسلیم شدن ایران و آمدن پای میز مذاکره و دادن امتیاز به آنان است، هدف امریکا نابودی نظام اسلامی است اما این را صریحا نمی‌گویند، البته اسراییل این را به صراحت گفته است.

جهانگیری با تاکید بر اتکا به توان داخل تصریح کرد: بسیاری از محصولاتی که امروز به کشور وارد می‌شود را می‌توان در داخل تولید کرد، همچنین باید از وارد کردن محصولات غیر ضرور جلوگیری شود.

305

کد خبر: 961045

وب گردی

وب گردی