تاریخ برگزاری جشنواره کن اعلام شد

مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن تاریخ برگزاری هفتادودومین دوره این رویداد سینمایی در سال ۲۰۱۹ را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، دوره آتی جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۱۹ (۲۴ اردیبهشت تا چهارم خرداد) برگزار می‌شود و همچون سال گذشته از روز سه شنبه آغاز و ۱۲ روز بعد در روز شنبه به کار خود پایان می‌دهد.

در سال ۲۰۱۸ تاریخ جشنواره فیلم کن با تغییراتی همراه شد تا فصل جدیدی از این رویداد معتبر سینمایی پس از برگزاری جشن تولد ۷۰ سالگی جشنواره در سال ۲۰۱۶ آغاز شود.

جشنواره فیلم کن امسال نیز با وضع و اجرای چند قانون جدید برگزار شد که از آن جمله میتوان به نمایش همزمان فیلم‌ها برای اهالی رسانه و عموم مردم اشاره کرد.

این تصممیم در جهت جلوگیری از لو رفتن فیلم‌ها و انتشار نقدها پیش از نمایش عمومی در جشنواره گرفته شد که البته با انتقاد برخی خبرنگاران نیز همراه بود.

امسال هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ به ریاست «کیت بلانشت» جایزه نخل طلای بهترین فیلم این رویداد سینمایی را از میان ۲۱ فیلم رقابت‌کننده به فیلم ژاپنی «دزدان فروشگاه» به کارگردانی «هیروکازو کورئیدا» اعطاء کردند، جایزه بزرگ هیات داوران که مهمترین جایزه کن پس از نخل طلاست، به فیلم «کلنزمن سیاه» ساخته «اسپایک لی» رسید، فیلم لبنانی « کفرناحوم» به کارگردانی «نادین لبکی» جایزه هیات داوران کن را به خود اختصاص داد و «ژان لوک گدار» کارگردان نامدار سینمای فرانسه برای ساخت فیلم «کتاب تصویر» با اعطای جایزه نخل طلای ویژه مورد تقدیر گرفت.

501

کد خبر: 961049

وب گردی

وب گردی