سالاری : روندطولانی صدور پروانه ساختمانی موجب نارضایتی مردم تهران شده است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر نسبت به طولانی بودن فرایند صدور پروانه ساختمانی تذکر داد .

به گزارش ایسکانیوز محمد سالاری در تذکر خود گفت: یکی از مشکلات و چالش هایی که ما و همکارانمان در بازدید از مناطق و ملاقات های مردمی و در جلسات با مدیران شهری و شورایاران مدام با آن مواجه می شویم اعتراض مردم به فرایند بسیار طولانی و پیچیده صدور پروانه ساختمانی است.

وی ادامه داد: این مساله موجب نارضایتی مردم شهر تهران شده است.

سالاری افزود: مجموعه استعلام هایی که می بایست توسط کمیسیون ماده ۷ مناطق، مرکز و یا شورا باید انجام شود و مجموعه اتفاقاتی که در حوزه ارجاع ناظر در سازمان های نظام مهندسی باید انجام شود ماه ها به طول می انجامد.

این عضو شورای شهر تهران به بررسی طولانی مدت نقشه های معماری در سطح مناطق و دفاتر خدمات الکترونیک بصورت همزمان و عدم هماهنگی آن ها نیز انتقاد کرد و گفت: بررسی نقشه های نما و کمیته های نمای مناطق و فرایند احصا پرونده ها در شورای معماری نیز بسیار طولانی است و با توجه به وضعیت رکودی که در حوزه ساخت و ساز وجود دارد دست به دست هم داده تا نارضایتی جدی برای مردم بوجود بیاید.

سالاری در پایان خطاب به شهردار تهران و معاون شهرسازی و معماری خواستار برگزاری جلسه با شهرداران و معاونان شهرسازی مناطق به منظور روانسازی روند صدور پروانه ضمن رعایت اصول و قوانین شهرسازی و معماری شد.

700

کد خبر: 961079

وب گردی

وب گردی