رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری منصوب شد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با صدور حکمی، رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری را منصوب کرد.

به گزارش ایسکانیوز، طی حکمی از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، محمدحسین بهشتی به سمت «رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری» معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری منصوب شد.

در متن ستاری خطاب به بهشتی آمده است؛

"پیگیری امور محوله ازجمله احصای اولویت‌های کلان فناوری در راستای ایجاد اقتدار و تولید ثروت، پیشنهاد و تصویب طرح‌های کلان ملی بر اساس سیاست‌های ابلاغی و اسناد بالادستی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و ارتقای سطوح آمادگی فناوری و تجاری‌سازی ایده‌های خلاق در سطح ملی و بین‌المللی از مهم‌ترین وظایف جنابعالی در این سمت به شمار می‌رود.

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم‌راستا باسیاست‌ها و راهبردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دولت دوازدهم مسألت می‌نمایم. "

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، بهشتی مدرک دکتری خود را در رشته مهندسی پلیمر (کامپوزیت‌های پلیمری) از دانشگاه بث (Bath) انگلستان در سال 1376 و مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر اخذ کرده است.

وی در حال حاضر استاد تمام گروه پژوهشی کامپوزیت پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران است و تاکنون بیش از 86 مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر علمی (شامل 59 مقاله ISI) به چاپ رسانده و بالغ‌بر 90 مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی ارائه کرده است. وی همچنین مؤلف 2 کتاب بوده و تاکنون مجری 21 طرح پژوهشی بوده است که نتایج آن‌ها در صنعت مورد استفاده قرار گرفته است.

از جمله مسئولیت‌های وی می‌توان به مدیر تحصیلات تکمیلی، معاون پژوهشی و معاون فناوری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و مشاور شرکت‌های مختلف فعال در حوزه مواد کامپوزیتی اشاره کرد. بهشتی همچنین رئیس گروه شیمی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو شورای راهبردی ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضو هیات امنای پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران است.

انتخاب به‌عنوان عضو هیات علمی نمونه پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و مدیر پژوهشی برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله افتخارات بهشتی بوده است.

کد خبر: 961095

وب گردی

وب گردی