ولایتی با دو پیام استراتژیک به مسکو می رود

در آستانه برگزاری اجلاس ناتو و نیز دیدار پوتین و ترامپ، مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری، فردا در صدر هیاتی با سفر به مسکو با رئیس جمهور روسیه دیدار می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری، فردا در صدر هیاتی به مسکو سفر خواهد کرد.

او حامل دو پیام از سوی رهبر معظم انقلاب و حسن روحانی رئیس جمهور برای پوتین رئیس جمهور روسیه است. هدف این نامه ها «تاکید بر اهمیت و گسترش روابط ایران و روسیه» خواهد بود.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در خصوص این سفر گفته است: پس از خطای راهبردی رئیس جمهور آمریکا و خروج این کشور از برجام، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با اعزام تعدادی از فرستادگان ویژه که حامل پیام مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران هستند دیدگاه ها و مواضع کشورمان را در قبال این رفتار خودخواهانه و خلاف موازین بین المللی امریکا برای سایر کشورها تشریح کند.

وی سفر ولایتی را نیز در همین رابطه عنوان کرد و افزود: قرار است آقای ولایتی سفرهایی به مسکو و پکن داشته باشند که سفر وی به مسکو فردا در رأس هیأتی متشکل از مقامات وزارت خارجه انجام می گیرد.

فرستاده ویژه رئیس جمهور احتمالا روز پنجشنبه با رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد داشت و برای روز جمعه نیز دیدارهایی برای دکتر ولایتی در نظر گرفته خواهد شد.

از آنجا که این سفر در آستانه برگزاری اجلاس ناتو و نیز دیدار پوتین و ترامپ (روسای جمهور روسیه و آمریکا) صورت می گیرد، بسیار مهم خواهد بود.

303

کد خبر: 961120

وب گردی

وب گردی