تفرقه و فردگرایی از آفات جامعه امروزی است

دکتر ذبیح نیکفر نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، با رئیس واحد، معاونین، روسای دانشکده ها، مدیران اداری و آموزشی دیدار و از نزدیک در روند امور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از لاهیجان، دکتر نیکفر با اشاره به جایگاه نخبگان در دانشگاه افزود: برای حل مشکلات باید به نخبگان و متخصصان میدان داده شود و هر جا به نخبگان و جوانان اطمینان شد، مشکلات سریعتر حل شده است.

وی تفرقه و فردگرایی را از آفات جامعه امروزی دانست و ادامه داد: اکنون جامعه ما زیر بار فشار استکبار جهانی به رهبری آمریکا است و شرایط به گونه ای می باشد که می بایست به منافع ملی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت آن فکر کرد و از فردگرایی اجتناب نمود و باید به مردم و حل مشکلات آنها فکر کرد و تفکر فوق می بایست در دانشگاهها نهادینه شود.

نماینده مردم لاهیجان با اشاره به ظرفیت های بالای استان گیلان و شهرستان و واحد لاهیجان بیان داشت: ظرفیت کشورها در تولید محصولات غذایی یکی از شاخصه های قدت آن می باشد و هم اکنون ایالات متحده مقدار زیادی از محصولات غذایی دنیا را تولید می نماید ، استان گیلان علی الخصوص شهرستان لاهیجان و دانشگاه آن می تواند جهت بالا بردن ظرفیت تولید مواد غذایی و حل مشکلات مربوط به فرآورده های چای، مشکلات مربوط به محصولات تراریخته اقدامات موثری را انجام دهد.

وی با اشاره به سیاست دانشگاه در ارتباط موثرتر با صنعت افزود: در استان گیلان صنایع مختلفی وجود دارد که اگر دانشگاهیان و نخبگان با آنها ارتباط برقرار کنند، مشکلات آنها کمتر و بهره ورریشان زیادتر خواهد شد.

دکتر سیروس بیدریغ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، در آمدزایی غیر شهریه ای را از بزرگترین اهداف خود برشمرد و افزود: سیاست در آمدزایی غیر شهریه ای از اهداف سازمان و دانشگاه می باشد ، امروزه ارتباط واحد های دانشگاهی با صنایع و درآمدزایی شان از معیارهای سنجش آنان می باشد.

وی تولید محصولات گلخانه ای واحد را نمونه ای از درآمدهای غیر شهریه ای برشمرد و ادامه داد: محصولات ارگانیک و صد درصد طبیعی ای که در مزارع تحقیقاتی واحد تولید شده هم اکنون جهت استفاده مصرف کنندگان آماده بهره برداری می باشد.

رییس واحد لاهیجان و سیاهکل با ارزش بر شمردن محصولات تولید شده، ادامه داد: هم اکنون در حال آماده سازی جهت تولید محصولات دارویی و تزیینی با توجه به ارزش بالای تولید شده آن هستیم .

وی تولید اردک های اصلاح شده و متناسب با اقلیم شمال گیلان را نمونه ای از موفقیت های واحد دانست و ادامه داد: هم اکنون مقادیر زیادی از اردک های ارگانیک و سازگار با اقلیم گیلان در مرکز تحقیقاتی در حال رشد و تکثیر می باشند و از مزایای طیور فوق، تغذیه با آب تمیز و گندم می باشد که موجب ارزش غذایی بالای آنها شده است.

دکتر بیدریغ در ادامه توجه به ظرفیت های اقلیمی استان و گیلان، ایجاد قطب تولید گیاهان دارویی و تزیینی ، ارتباط با صنایع تولید مواد غذایی و گیاهی، ارایه الگوی بومی و پایدار برای کشاورزی و دامداری استان، عقد تفاهم نامه با موسسات تحقیقاتی، افزایش ظرفیت گلخانه های واحد، ترویج فرهنگ درختکاری را از اهداف واحد دانست و از تمامی اعضا جهت رسیدن به آنها کمک طلبید.

دکتر حمید رضا درودیان عضو هییت علمی گروه کشاورزی و زراعت واحد با اشاره به قرار گرفتن زمین زراعی برنج در اختیار گروه کشاورزی، افزود: امسال کشت مکانیزه محصولات کشاورزی از قبیل برنج با کمک اساتید و دانشجویان واحد صورت پذیرفته و در طی چند هفته آینده محصولات فوق به مرحله برداشت می رسند.

در ادامه وی در مورد چگونگی رسیدن به اهداف مد نظر واحد توضیحات مختصری را بیان نمودند.

در پایان نیز برخی از معاونین و مدیران گروه های آموزشی توضیحاتی از حوزه تحت سرپرستی خود ارایه کردند.

کد خبر: 961121

وب گردی

وب گردی