کمبود تخت برای مظلوم ترین  بیماران

وزیر بهداشت گفت: با توجه به آمار مبتلایان بیماری های اعصاب و روان در کشور، تعداد تخت های اعصاب و روان در کشور کم است و در خرم آباد با افتتاح بیمارستان مهر و تخت‌های اعصاب و روان جدیدی که در آینده در استان لرستان به بهره برداری می رسند، وضعیت استان لرستان به استانداردهای کشوری نزدیک می شود.

به گزارش ایسکانیوز وزیر بهداشت گفت: راه اندازی تخت بیمارستانی بیماران اعصاب و روان، حرکتی بسیار موثر و مورد نیاز همه استانها از جمله استان لرستان است چون بیماران اعصاب و روان، مظلوم ترین گروه بیماران هستند.

دکتر سید حسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی اعصاب و روان مهر شهرستان خرم آباد، گفت: در کشور به دلیل جنگ، بلایای طبیعی و آمار بالای حوادث و سوانح، قطعا میزان تألمات روحی و روانی قابل توجه است.

هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت توسعه فضای فیزیکی و تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه بیماری های اعصاب و روان، گفت: حمایت بیمه ای و اجتماعی از بیماران اعصاب و روان اهمیت بسیار زیادی دارد چون این بیماران باید تا پایان عمر، دارو مصرف کنند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در شرایط جدید اقتصادی نخواهیم گذاشت به استانهایی مانند لرستان آسیب وارد شود.

هاشمی اضافه کرد: خوشبختانه در استان لرستان پروژه های خوبی در حوزه سلامت افتتاح شده و برخی پروژه ها نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد اما برخی پروژه ها نیاز به حمایت ملی از سوی بخش اقتصادی دولت، استانداری لرستان و وزارت بهداشت دارد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: تلاش می کنیم تا نهضتی که برای جبران عقب ماندگی های استان لرستان آغاز شده، با سرعت ادامه پیدا کند.

700

کد خبر: 961129

وب گردی

وب گردی