جزئیات سند راهبردی فرهنگی دانشجویی  به  واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

سند راهبردی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مصوب شورای فرهنگی دانشگاه در 4 تیرماه سال جاری است وفعالیت های فرهنگی و دانشجویی بر اساس این سند، بر اساس 10 محور کلان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چندی پیش بود که تدوین سند راهبردی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تیتر اخبار خبرگزاری ها و رسانه ها شد. به گفته معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سند راهبردی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، براساس اسناد بالادستی تدوین نقشه جامع علمی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، سند مهندسی فرهنگی کشور، اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی و اساسنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تدوین شده و باید به عنوان نقشه راه مورد توجه واحدها قرار گیرد.

دکتر حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، با هم اندیشی استادان برجسته دانشگاه و حوزه، مشورت و جلب همکاری فعالان فرهنگی و اجتماعی و معاونان فرهنگی و دانشجویی در واحدها و مراکز دانشگاهی، مشورت با صاحب نظران در سطوح ملی و سازمانی، اقدام به ترسیم سند راهبردی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرد. این سند دارای 10 محور است و با درنظر گرفتن نقاط قوت، ضعف، تهدید و فرصت های دانشگاه، مطالعات میدانی و رجوع به اسناد بالادستی ترسیم شده است.

این سند در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه در 4 تیرماه به تصویب نهایی رسید. یازدهم تیرماه بود که سند جامع فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری که با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی و سایر مسئولان این دانشگاه برگزار شده بود، تبیین و ابلاغ شد.

سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، برگرفته از 16 مورد از اسناد بالادستی است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به سند دانشگاه آزاد اسلامی، سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سند نقشه علمی کشور، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، سند راهبردی توسع فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی، اساسنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مصوب سیاست های کلی «علم و فناوری» مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و... اشاره کرد.

اصول و مبانی این سند بر اساس حاکمیت اصول اعتقادی، اخلاق و معنویت اسلامی، تعهد به آرمان های انقلاب اسلامی و قانون اساس برمبنای اندیشه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و التزام به اصل مترقی ولایت فقیه در تمامی ابعاد دانشگاه، وحدت حوزه و دانشگاه، جدایی ناپذیری محیط علمی دانشگاه از فرهنگ و تربیت، رویکرد تمدن سازی فرهنگ، عدالت محوری فرهنگی، یکپارچگی و هماهنگی برنامه های فرهنگی با دیگر برنامه های دانشگاه، محوریت خانواده در هدایت گری و تعالی بخشی علمی و فرهنگی دانشگاهیان، اعتلای فرهنگی فضای عمومی دانشگاه، نشاط و شادابی در دانشگاه، عقلانیت و تدریج و آزاد اندیشی و تضارب آرا تنظیم شده است.

چشم انداز حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1404 شامل مولفه هایی مانند «خرد ورزی، آزاد اندیشی و خلاقیت»، اعتماد به نفس علمی و عملی بالا و تامین کننده استقلال علمی و خودکفایی کشور»، «تعهد به آرمان های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی»، «پرورش نخبگان عالم، معتقد، مشترع، متخلق و مهذب»، «تجلی بخش الگوی سبک زندگی اسلامی-ایرانی» و... است.

از جمله محورهای فعالیت های فرهنگی و دانشجویی برگرفته از این سند می توان به ایمان و تدین، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی، ارتباطات و رسانه، آموزش و توانمند سازی دانشگاهیان، مشاوره و سلامت دینی، فرهنگی، اجتماعی و تربیتی، نهادها و فعالیت های دانشجویی، ورزش و نشاط، هنر و ادبیات و خدمات و تکریم اشاره کرد.

برای خواندن مشروح سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخشنامه معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اینجا کلیک کنید.

201

کد خبر: 961228

وب گردی

وب گردی