«متن و حاشیه» دانشگاه آزاد اسلامی در هفته‌ای که گذشت

از متن تا حاشیه اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، بسته خبری گروه دانشگاه ایسکانیوز است که در پایان هر هفته منتشر می‌شود.

گزارش پیش رو منتخب اخبار و حواشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در این هفته است که توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز (باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران) تهیه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد ساوه؛ استعفاء یا هرچی!

یکی از خبرهای پر سر و صدای این هفته دست به دست شدن عکس نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساوه بود. دو عکس از دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر که با طراحی نامتعارف و بزرگتر از عکس رهبران انقلاب اسلامی در این نشست نصب شده بود که نوعی تملق محسوب می‌شود. هرچند تدارک این جلسات و مدیریت آن بیشتر بر دوش مسئول روابط عمومی است اما منتقد نبودن، سکوت کردن و معترض نشدن نسبت به آن هم عیب کوچکی نیست. تملق کردن در اسلام مذمت شده و آفات زیادی به همراه دارد.

طولی نکشید که پس از انتشار این عکس در فضای مجازی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر جواد نیکوکار را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه منصوب کرد. به این ترتیب رئیس واحد ساوه تغییر کرد و این تغییر مورد استقبال بسیاری از کاربران فضای مجازی و حتی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد ساوه پس از این تغییر در مصاحبه‌ای اعلام کرد استعفا داده است. البته استاندار مرکزی در نامه‌ای خطاب به دکتر رهبر در جمله‌ای نوشت: «هرچند ایشان [رئیس دانشگاه آزاد ساوه] اعلام نمودند که استعفا داده‌اند، اما هیچ منطق آگاهی این موضوع را نمی‌پذیرد». با اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دلیل این تغییر را رسماً اعلام نکرده اما رضا همدانچی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در روز انتصاب سرپرست جدید واحد ساوه در توئیتی به این گفته فرهاد رهبر در جلسه با معاون و مدیران فرهنگی و دانشجویی که فروردین‌ماه سال جاری برگزار شد، اشاره می‌کند: همه باید بدانند که سیستم شایسته‌سالاری را در دانشگاه آزاد لحاظ خواهم کرد و اجازه نمی‌دهم هیچ‌کسی با حزب و گروه‌بازی، پارتی‌بازی، فامیل‌بازی، تملق و چاپلوسی در دانشگاه آزاد اسلامی به پست و مقام برسد.

آبان ماه سال گذشته بود که علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در سفر خود به استان سمنان به سرخه رفت و ضمن بازدید از منزل پدری رئیس‌جمهور از پلاک منزل پدری حسن روحانی رونمایی کرد. این رونمایی واکنش‌های انتقادآمیزی را نسبت به تملق و چاپلوسی برخی مدیران در افکار عمومی ایجاد کرد.

استفاده محسن هاشمی از تبلتی که برچسب اموال دانشگاه آزاد دارد!

تصویر منتشر شده از هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر که در همین هفته برگزار شد نشان می‌دهد محسن هاشمی با آی پدی که روی آن برچسب اموال دانشگاه آزاد خورده، در حال گرفتن عکس یادگاری است. این تصویر نیز واکنش‌های انتقادآمیز بسیار زیادی به همراه داشت، چراکه وی در حال حاضر هیچ مسئولیتی در دانشگاه آزاد اسلامی ندارد.

با آغاز دوره جدید شورای شهر تهران، امور مالی و اجرایی شورای شهر تهران اقدام به خرید ۲۱ دستگاه خودرو و تبلت برای اعضاء شورای شهر تهران کرد. دلیل این اقدام این اعلام شد که وسایل گذشته شورا مستهلک شده بودند و باید تعویض می‌شدند. سید ابراهیم امینی نایب‌رئیس شورای شهر تهران پس از انتشار لیست خرید 21 تبلت و 21 خودروی پژو پرشیا برای اعضای جدید شورای شهر تهران در فضای مجازی به‌ قیمت نهصد و نودوشش میلیون تومان گفته بود: خرید اقلام مختلف برای شورای شهر رویه جدیدی نبوده است و این تبلت و خودروها جزو اموال شورای شهر بوده و نمایندگان تنها امانت‌دارانی هستند که با پایان مسئولیت خود تمام این اموال را به شورا بازمی‌گردانند.

چند روز پیش نیز 18 دستگاه کولرگازی توسط معاون مالی شورای شهر تهران خریداری و در دفاتر اعضای شورای شهر تهران نصب شد. این در حالی است که برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله احمد مسجدجامعی حاضر به استفاده از کولرهای جدید نبوده و اعلام کرده است که همچنان از کولرهای قدیمی استفاده خواهد کرد.

سمایی‌ها

فاطمه جوانمردی دانش‌آموز دبستان دخترانه سما نجف‌آباد موفق شد دیپلم افتخار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی نقاشی «جی کیو ای» ژاپن را از آن خود کند. وی مقام اول و سوم مسابقات نقاشی سازمان جهانی بهداشت (who) در سال‌های 2017 و 2018 را نیز در کارنامه خود دارد.

دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما رشت در مسابقات شنای دختران استان گیلان، انتخابی المپیاد دانش‌آموزی کشور درخشیدند. در این دوره از مسابقات غزال صالح پور با کسب 3 مدال طلا در رشته کرال پشت، 100 متر کرال سینه و آزاد ستاره این مسابقات بود. دینا حسنی دیگر دانش‌آموز دبستان دخترانه سما رشت نیز با کسب یک مدال طلا و یک نقره توانست به مسابقات کشوری راه پیدا کند.

غزال هوشمند دانش‌آموز دبستان دخترانه سما بوشهر که در مسابقات تکواندوی کشور در رده سنی خردسالان شرکت کرده بود در فینال این مسابقات مقابل حریف خود پیروز شد و مدال طلای این مسابقات را کسب کرد.

بسیج شدن واحدهای دانشگاه آزاد برای مردم خوزستان

دانشگاه آزاد اسلامی در راستای آب‌رسانی به شهرهای خرمشهر و آبادان پس از بروز مشکلات آبی اخیر در خوزستان، علاوه بر تانکرهای آب آشامیدنی، 80 هزار بطری آب‌معدنی در این شهرها توزیع کرد. دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های لرستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان و واحدهای آبادان و خرمشهر پس از دستور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش مشکلات ناشی از کمبود آب آشامیدنی مناسب در برخی شهرهای استان خوزستان در حد توان خود یاری‌رسانی کردند.

روزهای پرکار دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری مصاحبه دوره دکتری

مصاحبه‌های دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه‌شنبه 19 تیرماه در 10 منطقه آمایشی این دانشگاه آغاز شد و تا 25 تیرماه ادامه دارد. برای اولین بار در فرآیند مصاحبه‌ها سیستم جدیدی طراحی شده و با حذف مصاحبه کاغذی، امتیازات داوطلبان در سامانه ثبت می‌شود. این روش باعث می‌شود به‌موقع بررسی‌های لازم انجام شده و نتایج اعلام شود. نتایج نهایی آزمون دوره‌های دکتری تخصصی دهه اول شهریور اعلام خواهد شد.

و آنهایی که رفتند...

امیرحسین محمدی نفر سوم جهان و مهدی پورخالقی نفر دوم جهان در رشته تکواندو از دانشجویان رشته تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان بودند که در یک حادثه به دلیل غرق‌شدن جان خود را از دست دادند. مجتبی گریوانی دانشجوی رشته مهندسی عمران و آرمین فخار دانشجوی رشته مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد نیز دار فانی را وداع گفتند. روحشان شاد.

کد خبر: 961259

وب گردی

وب گردی