شناسایی هویت ۸ نفر از جانباختگان سانحه اتوبوس مسافربری در سنندج

رییس کل دادگستری کردستان گفت: بازپرس ویژه ای برای رسیدگی به پرونده سانحه اتوبوس مسافربری  تعیین شده و با مقصران احتمالی حادثه قاطعانه برخورد می شود.

به گزارش ایسکانیوز از میزان علی اکبر گروسی رییس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه هویت ۸ نفر از جانباختگان سانحه اتوبوس مسافربری در سنندج شناسایی شد، گفت: با مقصر یا مقصران احتمالی حادثه برخورد قضایی قاطع صورت می‌گیرد.

رییس کل دادگستری استان کردستان با بیان جزئیات بیشتر از حادثه آتش سوزی اتوبوس مسافربری سنندج گفت: در ساعت ۲۳:۴۵ شامگاه گذشته یک تانکر حمل سوخت ایرانی که در بلوار دکتر حسینی سنندج در حال حرکت بود، با یک دستگاه اتوبوس مسافربری که در جنب ترمینال سنندج با ۱۱ مسافر متوقف بود، برخورد می‌کند.

وی گفت: در اثر برخورد این تانکر که حاوی مازوت بود آتش سوزی صورت گرفته وشعله‌های آتش به اتوبوس مسافربری سرایت کرده که متاسفانه هر دو خودرو در آتش می‌سوزند.

این مقام قضایی ادامه داد: متاسفانه بر اثر این حادثه دلخراش ۱۱ نفر از هموطنان جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: علاوه بر ۱۱ نفر فوت شده ۷ نفر دچار جراحت شدند که ۵ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۲ نفر هم به مراکز درمانی منتقل گردیدند که حال عمومی آن‌ها مساعد گزارش شده است.

گروسی با بیان اینکه آزمایش DNA از ۱۱ پیکر اخذ شده است، گفت: از ۱۱ نفر فوت شده هویت ۸ نفر شناسایی شده و هویت سه نفر هنوز مشخص نشده است.

وی گفت: از همان زمان وقوع حادثه مسئئولان استان از جمله اعضای شورای تامین و شخص استاندار در محل حادثه حاضر شده و جلسه شورای تامین را بلافاصله تشکیل دادند.

گروسی تصریح کرد: در این جلسه تصمیمات متقضی در خصوص پیگیری علت موضوع و همدردی با خانواده‌های جان باختگان گرفته شد و استاندار سه روز عزای عمومی را در استان اعلام کرد.

وی در رابطه با تشکیل پرونده این حادثه در دستگاه قضایی هم گفت: بلافاصله پس از این حادثه پرونده‌ای در دادسرا تشکیل و موضوع تحت رسیدگی قرار گرفت و پرونده مذکور به شعبه ویژه بازپرسی ارجاع شد.

این مقام قضایی ادامه داد: در این راستا یکی از معاونان دادسرای سنندج همراه با بازپرس و تیم جنایی آگاهی استان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند تا نسبت به بررسی همه جانبه، یافتن علت یا علل وقوع حادثه و شناسایی مقصر یا مقصرین حادثه اقدام کنند.

گروسی با بیان اینکه موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد گفت: طبیعتا با مقصر یا مقصران احتمالی حادثه برخورد قضایی قاطع صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: در حال حاضر هنوز تیم کارشناسی نتیجه قطعی را از علت حادثه اعلام نکرده‌اند.

وی در پایان در رابطه با حمله عده‌ای فرصت طلب به خودروی نیروی انتظامی نیز گفت: نیرو‌های امنیتی وانتظامی در صدد شناسایی عده‌ای که قصد سوء استفاده از شرایط را داشتند، هستند و دستورات لازم برای برخورد با خسارت وارد کنندگان به اموال عمومی صادر شده است.

700

کد خبر: 961288

وب گردی

وب گردی