28 هزار قطعه مرغ در خراسان شمالی تلف شد

سرپرست شبکه دامپزشکی مانه و سملقان خراسان شمالی اعلام کرد: قطع برق و شدت گرما سبب تلف شدن 28 هزار قطعه مرغ در یکی از مرغداری های این شهرستان شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ احمد برات پور اظهار داشت: در پی قطع برق و شدت گرما، دستگاه های تهویه این مرغداری از کار افتاد و به علت نشر بو و گازهای تولیدی ناشی از فعالیت مرغداری 28 هزار قطعه مرغ دچار خفگی شدند.

او جوجه ریزی انجام شده در این واحد مرغداری را 15 هزار قطعه دانست و گفت: این میزان بیش از ظرفیت مجاز بوده که باعث تراکم بالا و افزایش تلفات شده است.

او با بیان اینکه تلفات مرغ ها در مدت زمان کوتاه تا روشن شدن برق اضطراری رخ داده است، گفت: در این حادثه تنها هشت هزار قطعه مرغ زنده ماندند.
سرپرست شبکه دامپزشکی مانه و سملقان از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان خواست با توجه

به شدت گرما و احتمال قطع برق نسبت به تجهیز مراکز خود به مولدها و سامانه های برق اضطراری، سرویس و کنترل آنها اقدام کنند تا از وقوع زیان و تلفات احتمالی پیشگیری شود.
مانه و سملقان واقع در 45 کیلومتری غرب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی دارای پنج واحد مرغداری با ظرفیت تولید هر دوره بیش از 120 هزار قطعه است.

شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی روز سه شنبه برنامه زمان بندی احتمالی مدیریت اضطراری بار شبکه ها را به منظور مدیریت در کاهش مصرف برق و همچنین اطلاع شهروندان از زمان خاموشی ها اعلام کرد.

خراسان شمالی 345 هزار مشترک دارد که 320 مگاوات برق مصرف می کنند.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 961326

وب گردی

وب گردی