مراسم افتتاحیه اردوی سراسری دانش آموزان دختر عشایر کشور در اصفهان برگزار شد

مراسم افتتاحیه اردوی سراسری دانش آموزان دختر عشایر کشور در اصفهان با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز پنجشنبه 21 تیرماه با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی و علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش کشور، محمدرضا سیفی سرپرست دفتر آموزش عشایر کشور، احمدی مشاور وزیر، فرحناز مینایی مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش علی اکبر کمالی مدیر کل، محمدرضا احمدی معاون پرورشی و شهین جوانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان،مراسم افتتاحییه اردوی سراسری دانش آموزان دختر عشایر کشور در اصفهان برگزار گردید.

در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن خوشامد گویی، با اشاره به اینکه عشایر رنگین کمانی از آداب و رسوم و میراث دار فرهنگ ایران اسلامی هستند گفت: بدانید که به پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی تشریف آورده اید. در مدت حضور خود درس زندگی، تعامل و صداقت در گفتار را تمرین کنید.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: شما عشایر میراث دار تمدن ایران اسلامی هستید و با دو واژه سرزمین و دین مانوسید و همیشه از این دو به خوبی دفاع کرده اید. غیور مردان و زنان عشایر میراث دار تعلق به سرزمین و دین و آداب و رسوم و سنن هستند. برای شما بهترین آرزوها را دارم.

بعد از مراسم افتتاحییه، مسئولین از نمایشگاه دستاوردهای عشایر در چادرها دیدن نمودند، برنامه امروز پنجشنبه 21 تیرماه دانش آموزان دختر عشایر نیز قایق رانی، بازی های بومی محلی، استخر، کلاس های آموزشی و محفل انس با قرآن می باشد.

لازم به ذکر است اردوی سراسری دانش آموزان دختر عشایر کشور از تاریخ20 تا 23 تیرماه به میزبانی اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان برگزار می شود و در روز جمعه 22 تیرماه برنامه های اردو با بازدید دانش آموزان از میدان امام و پارک ناژوان شروع می شود. بعد از ظهر جمعه دختران عشایر در جشنواره غذا شرکت می کنند و برنامه های این روز با برگزاری شب فرهنگ ایرانی پایان می یابد. برنامه صبح تا ظهر شنبه 23 تیرماه بازدید از دیدنی های اصفهان است و بعد از ظهر شنبه مراسم اختتامیه برگزار می شود. وزیر آموزش و پرورش میهمان این مراسم خواهد بود.

۷۰۶

کد خبر: 961342

وب گردی

وب گردی