مرغ ارزان شد/ستاد تنظیم بازار قیمت جدیدی ابلاغ نکرده است

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه با کاهش تقاضا در بازار قیمت مرغ روند کاهشی به خود گرفت و قیمت هرکیلوگرم مرغ به ۸۳۰۰ تومان رسید، گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت جدیدی ابلاغ نکرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهدی یوسف خانی، درباره قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: قیمت مرغ روز شنبه هفته جاری با افزایش تقریبا ۷۰۰ تومانی نسبت به هفته قبل به رقم ۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده بود اما، از روز یکشنبه روند کاهشی به خود گرفت و امروز هر کیلوگرم مرغ در بازار به رقم ۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

او درباره دلایل افزایش قیمت مرغ افزود: کمبود عرضه در بازار وجود دارد به دلیل سخت شدن شرایط تولید هم به دلیل گرمای هوا و هم به دلیل زیان که تولیدکنندگان از بابت قیمت به آن‌ها وارد شده رغبت زیادی به تولید ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در پاسخ به این سئوال که به چه دلیل روند رشد قیمت متوقف و کاهشی شده است، گفت: با افزایش قیمت مرغ، تقاضا برای آن کاهش یافت و بالطبع با کاهش تقاضا، قیمت افت کرد.

یوسف خانی درباره اینکه آیا مصوب شدن قیمت ۹ هزار و ۲۵۰ برای هر کیلوگرم مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار صحت دارد، خاطرنشان کرد: اطلاعی در این باره ندارم و چنین قیمتی هنوز ابلاغ نشده است.

او درباره پیش بینی وضعیت بازار گفت: به دلیل کمبودی که در عرضه وجود دارد، احتمال افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت هر کیلوگرم مرغ طی هفته آینده وجود دارد.

او درباره قیمت مشتقات مرغ هم گفت: هر کیلوگرم سینه مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان، هرکیلوگرم فیله مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم ران مرغ ۸۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

منبع: میزان

402

کد خبر: 961352

وب گردی

وب گردی