لطمه بی سابقه ترامپ به ناتو

سفیر سابق آمریکا در مسکو اعلام کرد، لطمه ای که ترامپ در مدت ریاست جمهوری خود به "ناتو" زده بسیار بیشتر از شوروی سابق است.

به گزارش ایسکانیوز، "مایکل مکفول"، سفیر سابق امریکا در "مسکو" در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد: صدمه ای که "دونالد ترامپ" طی 18 ماه ریاست جمهوری خود به این اتحادیه نظامی وارد کرده بسیار بیشتر از لطمه ای است که رهبران اتحاد جاهیرشوروی سابق و روسیه طی 70 سال به "ناتو" وارد کردند.

"مکفول" گفت: ترامپ این حق را دارد که از طرح احداث خط لوله گاز"جریان شمالی 2" انتقاد کند اما زمانی که می گوید آلمان آزاد نبوده و اسیر روسیه است، مرتکب اشتباه شده است.

"مکفول"همچنین نوشت:" این اساسا اشتباه است.روسیه به همان اندازه که آلمان به گاز روسیه نیاز دارد و حتی بیشتر به پول دریافتی بابت آن احتیاج دارد".

"ترامپ" در دیدار دیروزش با "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان در جریان اجلاس "ناتو" اعلام کرد بود که روسیه از طریق ارسال گاز به آلمان، آنرا بطور کامل کنترل می کند.

"ترامپ" ضمن اشاره به اینکه دولت آلمان به خاطر دریافت گاز از روسیه میلیاردها دلار پول می پردازد و قصد دارد در احداث خط لوله گاز جدید "جریان شمالی 2" مشارکت کند اما امریکا بیشتر از "برلین" برای دفاع از آلمان به عنوان عضو "ناتو" هزینه می کند، این کار را غیر قابل قبول دانست. رئیس جمهور آمریکا همچنین سهم برلین در بودجه ناتو را بسیار کم و آنرا ناکافی دانست.

کد خبر: 961370

وب گردی

وب گردی