آمادگی ایران برای تبادل  تجربیات در حوزه توانبخشی با  باکو

وزیر بهداشت در دیدار با وزیر رفاه اجتماعی جمهوری آذربایجان گفت: ایران می تواند در حوزه های بیمه درمانی، توانبخشی و کمک به معلولین، تجربیات خود را در اختیار کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز از ایرنا دکتر سید حسن هاشمی که در راس یک هیات بلند پایه از مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی کشورمان، به باکو سفر کرده است ، در دیدار با «ساحل بابایف» افزود: دو کشور امکانات خوبی برای همکاری در این حوزه ها دارند.

وی با اشاره به تجربیات مفید و موفق ایران در زمینه بیمه درمانی، توانبخشی و کمک به معلولان، از آمادگی کشورمان برای به اشتراک گذاشتن این تجربیات با جمهوری آذربایجان خبر داد.

دکتر هاشمی گفت: ایران در حال حاضر از نظر توانمندی علمی و مهارتی از وضعیت بسیار ممتازی در منطقه برخوردار است و دانشگاه و دانشکده هایی در حوزه توانبخشی و رفاه اجتماعی زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای سال های اخیر کشورمان در حوزه سلامت، گفت : در این دوره توانستیم با حمایت رییس جمهوری حوزه سلامت را به یکی از مهم ترین اولویت های مجلس و دولت تبدیل کنیم.

دکتر هاشمی تصریح کرد: بودجه حوزه سلامت طی سال های اخیر تقریبا بیش از 2.5 برابر افزایش پیدا کرده و بیش از 95 درصد مردم تحت پوشش بیمه عمومی قرار دارند.

وزیر بهداشت افزود: در ایران حدود 30 هزار تخت بیمارستانی در شش سال گذشته به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه شده است و 20 هزار پزشک حوزه های مختلف در نقاط محروم توزیع شدند، بنابراین رضایتمندی نسبی از حوزه سلامت به ویژه در میان اقشار آسیب پذیر افزایش یافته اما هنوز فاصله زیادی برای رسیدن به شرایط مطلوب در این زمینه داریم.

وزیر بهداشت اقدامات ایران در حوزه الکترونیکی شدن فعالیت های بیمه درمان را از دستاوردهای حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برای 72 میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده و تصورم این است که ظرف چهار سال آینده بتوانیم به سطح مد نظر در حوزه بیمه درمان دست پیدا کنیم.

دکتر هاشمی در اولین روز این سفر خود با اکتای شیرعلی اف همتای آذربایجانی، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و بازدید از برخی مراکز درمانی این کشور از برنامه های سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان و هیات همراه به جمهوری آذربایجان است.

700

کد خبر: 961379

وب گردی

وب گردی