مسجد جامع ساری بازسازی می شود

استاندار مازندران با اشاره به آتش سوزی صددرصدی مسجد جامع تاریخی شهرستان ساری گفت: مسجد جامع ساری بازسازی کامل می‌شود.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز از ساری، محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراحل اطفای حریق مسجد جامع ساری اظهار داشت: متأسفانه این مسجد تاریخی و ارزشمند به دلیل اتصال سیم‌های برق که ریشه در شدت گرما و تابش خورشیدی در محوطه باز روی پشت بام داشته، دچار آتش سوزی شده است.

وی با بیان اینکه در این حادثه سقف مسجد جامع ساری کاملاً سوخته، متذکر شد: این حادثه تلفات جانی نداشته و عملیات امداد و اطفای حریق با شایستگی انجام شده است.

استاندار مازندران با تقدیر از حضور متعهدانه نیروهای امدادی و آتش نشانی شهرهای نکا، بهشهر، آمل و بابل و قائم شهر و ساری در صحنه، تصریح کرد: نیروهای مردمی و انتظامی نیز مخلصانه به کمک اطفای حریق آمدند.

اسلامی با بیان اینکه عملیات اطفا و مهار آتش تمام شده و نیروهای امدادی در حال لگه‌گیری هستند، گفت: از نخستین ساعات آینده مباحث مربوط به بازسازی این بنای تاریخی را تدوین می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه زمان بندی برای احیا و بازسازی مسجد جامع ساری با مشارکت همه دست اندرکاران و میراث فرهنگی آغاز و این مسجد را به حال قبل خود باز می‌گردانیم و مسائل مربوط به ایمنی را نیز باید در طراحی لحاظ کنیم تا از حداقل امکانات ایمنی برخوردار باشد.

202

کد خبر: 961383

وب گردی

وب گردی