یارانه ۴ هزار تومانی برای واردات گوشت

با تصویب کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شدکماکان واردات گوشت گرم گوسفندی با ارز ۳۸۰۰ تومان و پرداخت یارانه ریالی حدود چهار هزار تومان برای هر کیلوگرم ادامه یابد .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار ، با حضور نمایندگان دولت، شرکت های تولید کننده فولادی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد، برنامه ریزی و سازماندهی به منظور تنظیم محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا و تداوم واردات گوشت گرم مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

نمایندگان دولت و تولید کنندگان محصولات فولادی نیز به منظور بررسی تنظیم بازار محصولات فولادی حضور یافتند .

در این نشست که به ریاست حسن یونس سینکی برگزار شد، مقرر گردید برنامه ریزی و سازماندهی لازم برای تنظیم بازار محصولات پتروشیمی و فولاد از طریق بورس کالا به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این اقلام انجام شود . بر این اساس نتیجه نهایی متعاقبا در این زمینه اعلام خواهد شد .

با تصویب اخیرکارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شدکماکان واردات گوشت گرم گوسفندی با ارز 3800 تومان و پرداخت یارانه ریالی حدود چهار هزار تومان برای هر کیلوگرم ادامه یابد .

یارانه ریالی مابه التفاوت قیمت تمام شده واردات با قیمت مصوب و تثبیتی تنظیم بازار است. به این ترتیب علاوه بر یارانه ریالی، دولت به ازای واردات هر دلار گوشت ، یارانه ای برابر با 400 تومان یعنی فاصله قیمتی 3800 تا 4200 را پرداخت میکند.

منبع: تسنیم

400

کد خبر: 961418

وب گردی

وب گردی