تاسیس شهرک صنعتی در سواحل مکران

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از ایجاد شهرک صنعتی در سواحل مکران خبر داد و گفت: این شهرک صنعتی به زودی فعالیت خود را در حوزه صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی آغاز می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ صادق نجفی با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به منظور توسعه سواحل مکران و اقدام عملی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سعی در توسعه صنعتی این ناحیه دارد، اظهار کرد: شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی در بندرعباس تاسیس شده است و به زودی شهرک صنعتی در سواحل مکران ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی بندرعباس به منظور تکمیل زنجیره کشتی‌سازی و صنایع فراساحل و با هدف توسعه صنایع دریایی و کشتی‌سازی در منطقه ویژه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل بندرعباس مدنظر قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی در سواحل مکران دیگر برنامه‌ای است که در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار گرفته است، گفت: مجوز‌های مربوطه از سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها اخذ شده است و به زودی "شهرک صنعتی در سواحل مکران" فعالیت خود را در حوزه صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی آغاز می‌کند.

نجفی با تاکید بر اینکه باید از مزیت فوق العاده بنادر و سواحل کشور در راستای ایجاد بنادر نسل سوم حرکت کرد، گفت: دستیابی به این به هدف یکی از نیاز‌های اساسی کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: از اصلی‌ترین ویژگی‌های بنادر؛ کاهش هزینه‌های تولید و حمل و نقل است و باید از این پتانسیل به بهترین شکل استفاده کرد. اتفاقی که باعث شده اقبال نسبت به حضور صنایع در بنادر کشور بیش از پیش افزایش یابد.

منبع: میزان

400

کد خبر: 961421

وب گردی

وب گردی