در آستانه انتخابات/ ۱۹۰ کشته و زخمی در حمله انتحاری پاکستان

بر اثر حمله انتحاری در ایالت بلوچستان پاکستان ۷۰ نفر کشته و ۱۲۰تن زخمی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، بر اثر حمله انتحاری عصر جمعه به یک گردهمایی انتخاباتی در شهر"مسونگ" ایالت بلوچستان ۷۰ تن کشته و ۱۲۰ نفر زخمی شدند.

این حمله باعث کشته شدن "نواب زاده سراج ریسانی" رهبر حزب عوامی بلوچستان شد.
وی در حمله انتحاری امروز به شدت زخمی شد که به دلیل شدت جراحات جان باخت.
'آقا عمر بنگال زی' سرپرست وزارت امور داخلی دولت محلی ایالت بلوچستان نیز با تایید کشته شدن'نواب زاده سراج ریسانی' اعلام کرد که انفجار بمب قوی به دلیل انجام اقدام انتحاری به وقوع پیوسته است.
'نواب زاده سراج ریسانی' رهبر حزب' عوامی بلوچستان' و برادر ' نواب اسلم ریسانی' سروزیر پیشین ایالت بلوچستان بود که در انتخابات آتی پاکستان در حوزه انتخاباتی( PB-35 ) به عنوان کاندیدای حزب عوامی بلوچستان (BNP) رقابت می کرد.
انفجار امروز در موستانگ، تنها چند ساعت پس از حمله تروریستی در شهر 'بنو' پاکستان به وقوع پیوست که 'اکرم خان درانی' وزیر پیشین کار و شهرسازی پاکستان در دولت حزب مسلم لیگ - نواز از آن جان سالم به در برد.
سه شنبه هفته جاری نیز، 'هارون بلور' کاندیدای حزب 'ملی عوامی ' پاکستان (ANP) در گردهمایی انتخاباتی در شهر پیشاور پاکستان ترور شد.
در آن حمله انتحاری، 20 تن از جمله کاندیدای حزب ملی عوامی پاکستان (ANP) کشته و 63 تن نیز زخمی شدند.
بمبگذار انتحاری در گردهمایی انتخاباتی حزب ملی عوامی (ANP) در شهر پیشاور حضور داشت که با انفجار خود در کنار خودروی 'هارون بلور'، کاندیدای این حزب را نیز ترور کرد.
بر اساس گزارش نیروهای یگان خنثی سازی بمب، حدود هشت تا 10 کیلوگرم ماده انفجاری در این عملیات تروریستی از سوی عامل انتحاری استفاده شده بود.
انتخابات سراسری پارلمانی پاکستان سوم مردادماه سال جاری در سراسر کشور برگزار شده و احزاب و شخصیت های مختلف نیز برای پیروزی در این انتخابات به رقابت می پردازند.

کد خبر: 961450

وب گردی

وب گردی