منع کارمندان وزارت راه و شهرسازی از انتخابات سازمان نظام مهندسی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهر سازی در صورتی که به دنبال تخلف در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی بود، کارمندهای خود را از شرکت در انتخابات منع نمی کرد.

حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی که در مهر ماه برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی در سال جاری براساس قانون، مقررات، استعلام و هیات اجرایی صورت خواهد گرفت و با توجه به وجود یک فرآیند روشن به هیچ عنوان بی دلیل به رد صلاحیت کاندیداها نمی پردازیم.

او در ادامه بیان کرد: در حقیقت برای آنکه انتخابات سازمان نظام مهندسی سیاست و استاندارد یکسانی را تجربه کند یک نظام نامه انتخاباتی 60 صفحه ای را فراهم کردیم که در آن تمام فرآیندها روشن و نظام مند است و کسانی که نظام نامه مورد نظر را مشاهده کنند متوجه روشن بودن این فرآیند خواهند شد که به طور حتم انتخابات براساس آن صورت خواهد گرفت.

مظاهریان بر تعداد افرادی که در انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ثبت نام کردند تاکید و خاطرنشان کرد: برای انتخابات امسال 135 نفر برای 25 کرسی به رقابت خواهند پرداخت بدین معنا که به ازای هر کرسی بیش از پنج نفر کاندیدا شدند که با توجه به این آمار می توان گفت، رقابت امسال بسیار منصفانه و طبق قوانین و مقرراتی انجام می شود که هیات دولت برای کاندیدا شدن ارائه کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام تلاش ما اجرای یک نظام نامه استاندارد برای برگزاری انتخابات است، گفت: با توجه به احتمال رخ دادن تخلفات در هیات اجرایی انتخابات، یک مرجع شکایت در نظام نامه هیات نظارت ایجاد شده تا مشکلات در آن مرجع را اعلام و رسیدگی شود، در صورتی که مشکل مدنظر در این مقطع برطرف نشود یک هیأت نظارت دیگر در تهران وجود دارد که به طور حتم به مسائل مطرح شده رسیدگی خواهد کرد.

او به تاثیر اختلافات اخیر وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی بر انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: وزارت راه و شهر سازی در صورتی که به دنبال تخلف در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی بود، کارمندهای خود را از شرکت در انتخابات منع نمی کرد.

مظاهریان اظهار داشت: با توجه به آنکه وزارت راه و شهرسازی برگزار کننده انتخابات است و این امر توسط ادارات ما برگزار می شود می توانستیم اعلام کنیم که کارمندان وزارت راه و شهرسازی هم در انتخابات شرکت کنند اما ما اولین گروهی را که از انتخابات منع کردیم کارمندان و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و دوم کارمندان شهرداری ها و دیگر ادارات بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما معتقدیم مهندسانی که در وزارت راه و شهرسازی در بخش خصوصی هستند و با تضاد منافع همراه نیستند باید به سازمان نظام مهندسی ورود کنند چراکه سازمان نظام مهندسی یک نظام حرفه ای مبتنی بر حرفه مندان است نه کارمندان دولت.

او به لغو پروانه اشتغال حسن قربانخانی، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی استان تهران اشاره کرد و گفت: با قربانخانی به دلیل آنکه اعلام کرد به هیچ عنوان بخش نامه ابلاغ شده از سوی وزیر را اجرایی نمی کند برخورد بسیار جدی شد، تاکنون هیچ گزارش دیگری از سوی روسای دیگر سازمان ها که اعلام کنند بخش نامه وزیر را اجرایی نمی کنند به ما ارائه نشده است؛ در حالی که اگر چنین چیزی به ما ابلاغ شود به طور حتم با فرد مذکور برخورد جدی خواهد شد.

مظاهریان در پایان افزود: برخی دیگر از سازمان ها فرصت خواستند تا بتوانند خود را با شرایط جدید وفق دهند و وزارت راه و شهرسازی اکنون در حال مدارا با این افراد است.

400

کد خبر: 961452

وب گردی

وب گردی