"کمدی مضحک"اتهامات علیه روسیه

وزارت امورخارجه روسیه با رد اتهامات مبنی بردخالت مسکو در انتخابات سال قبل ایالات متحده هدف از طرح این اتهامات را مسموم کردن فضای نشست رییس جمهورهای روسیه و ایالات متحده دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اتهامات مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایالات متحده را یک"کمدی شرم آور"خواند که هدف از آن تخریب جو عمومی پیش از نشست رهبران روسیه و ایالات متحده است.

بیانیه با رد اتهامات "هیلاری کلینتون"که گفته بود: " آمریکا در موقعیت بدی قرار دارد و ترامپ همان چیزی است که پوتین می گوید" این گونه سخنان را خدشه دار کردن ماهیت دموکراسی آزاد در ایالات متحده دانست که مسموم کردن فضای دیدار مهم دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین را نشانه رفته است.

یوری اوشاکوف معاون رییس جمهور روسیه با تاکید بر اهمیت دیدار دورییس جمهور بامحوری دانستن موضوعاتی چون ایران،کره شمالی و اوکراین"جنگسوریه"را در راس موضوع گفتگوهای آن دو برشمرد.

یک روز پیش ازاین معاون دادستان کل ایالات متحده روز جمعه رسما علیه تعدادی از مقام‌های نظامی روسیه، که در هک کامپیوترهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نقش داشتند، اعلام جرم کرد.

راد روزنستاین در یک نشست خبری در واشنگتن گفت، اتهام‌های مطرح شده علیه ۱۲ مقام‌ اطلاعاتی ارتش روسیه شامل سرقت هویت کاربران اینترنت و پولشویی از طریق استفاده از ارزهای دیجیتال است.

وی در این نشست که بطور مستقیم از رسانه‌ها پخش شد گفت که این «افسران روس» از طریق نصب یک نرم افزار اقدام به جاسوسی از کاربران و ایمیل‌های اعضای کمیته ملی حزب دموکرات کرده‌اند.

این مقام ارشد قضایی آمریکا در ادامه خاطر نشان کرد که در کیفرخواست صادره اتهامی مبنی بر تاثیرگذاری بر روند شمارش آرا و نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری پاییز ۲۰۱۶ مطرح نشده است.

کد خبر: 961476

وب گردی

وب گردی