همدردی ایران با خانواده قربانیان حادثه تروریستی پاکستان

سخنگوی وزارت امورخارجه در پیامی باخانواده قربانیان حادثه تروریستی بلوچستان پاکستان ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله انتحاری به یک تجمع انتخاباتی در بلوچستان پاکستان که ده ها کشته و مجروح برجای گذاشته است را محکوم و با دولت، مردم و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.
براساس آخرین آمار تعداد قربانیان حمله انتحاری عصر جمعه در شهر 'مستونگ' ایالت بلوچستان پاکستان به 70 کشته و 120 زخمی افزایش یافته است.
حمله انتحاری و انفجار بمب جمعه در گردهمایی انتخاباتی حزب ' عوامی بلوچستان'(BAP) در شهر 'مستونگ' به کشته شدن ' نواب زاده سراج ریسانی' رهبر حزب این حزب نیز منجر شد.
وی در حمله انتحاری امروز به شدت زخمی شد که به دلیل شدت جراحات جان باخت.
'آقا عمر بنگال زی' سرپرست وزارت امور داخلی دولت محلی ایالت بلوچستان نیز با تایید کشته شدن'نواب زاده سراج ریسانی' اعلام کرد که انفجار بمب قوی به دلیل انجام اقدام انتحاری به وقوع پیوسته است.
'نواب زاده سراج ریسانی' رهبر حزب' عوامی بلوچستان' و برادر ' نواب اسلم ریسانی' سروزیر پیشین ایالت بلوچستان بود که در انتخابات آتی پاکستان در حوزه انتخاباتی( PB-35 ) به عنوان کاندیدای حزب عوامی بلوچستان (BNP) رقابت می کرد.
انفجار امروز در موستانگ، تنها چند ساعت پس از حمله تروریستی در شهر 'بنو' پاکستان به وقوع پیوست که 'اکرم خان درانی' وزیر پیشین کار و شهرسازی پاکستان در دولت حزب مسلم لیگ - نواز از آن جان سالم به در برد.
سه شنبه هفته جاری نیز، 'هارون بلور' کاندیدای حزب 'ملی عوامی ' پاکستان (ANP) در گردهمایی انتخاباتی در شهر پیشاور پاکستان ترور شد.
در آن حمله انتحاری، 20 تن از جمله کاندیدای حزب ملی عوامی پاکستان (ANP) کشته و 63 تن نیز زخمی شدند.

305

کد خبر: 961490

وب گردی

وب گردی