مراکز پیش دبستانی باید زیرنظر کدام  معاونت های آموزش و پرورش باشند؟

معاون وزیر و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، گفت:  سازمان مدارس غیردولتی حضور کمرنگی در مناطق محروم  و دو زبانه دارند در صورتی که مراکز پیش دبستانی در این مناطق زیر نظر سازمان غیر دولتی بروند بسیاری از نوآموزان فرصت حضور در پیش دبستانی را از دست می دهند.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس گفته مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، پیش دبستانی یک دوره غیر رسمی است، به همین دلیل باید زیر مجموعه سازمان مدارس غیر دولتی باشد، با این تفاسیر متولی یا مسئول مراکز پیش دبستانی باید سازمان مدارس غیردولتی باشد یا معاونت ابتدایی؟ با توجه به اختلاف نظرات فراوانی که درباره این موضوع وجود دارد با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به گفت و گو پرداختیم.

دکتر رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره به اختلاف نظراتی که در خصوص متولی مراکز پیش دبستانی وجود دارد، گفت: دولت برای مراکز پیش دبستانی در مناطق محروم و دو زبانه اعتبارات دولتی مصوب کرده است.

وی گفت: سازمان مدارس غیردولتی حضور کمرنگی در مناطق محروم و دو زبانه دارند در صورتی که مراکز پیش دبستانی در این مناطق زیر نظر سازمان غیر دولتی بروند بسیاری از نوآموزان فرصت حضور در پیش دبستانی را از دست می دهند.

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: برخورداری از آموزش در پیش دبستانی برای نوآموزان را باید مورد اهمیت قرار داد که در صورت گذراندن این دوره با آگاهی و آمادگی بالاتری وارد دوره دبستان شده و می توانند راحت تر در مسیر موفقیت حرکت کنند.

رضوان حکیم زاده در ادامه گفت: اگر مراکز پیش دبستانی رسما زیر نظر سازمان غیر دولتی بروند ، بسیاری از کودکان از رفتن به این مراکز محروم می شوند و در واقع عدالت آموزشی از بین می رود.

706

کد خبر: 961505

وب گردی

وب گردی