با ورزشکاران ایرانی با همان احترامی برخورد خواهد شد که ورزشکاران نخبه شایسته‌اش هستند

رئیس فدراسیون بین المللی والیبال به نامه اعتراض آمیز رئیس کمیته ملی المپیک ایران در خصوص برخورد غیر حرفه ای مسئولین فرودگاه شیکاگو در حاشیه رقابت های لیگ جهانی والیبال با تیم ملی کشورمان پاسخ داد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در پی نامه اعتراض آمیز رئیس کمیته ملی المپیک به رئیس فدراسیون بین المللی والیبال در نوع برخورد غیر حرفه ای مسئولین فرودگاه شیکاگو آمریکا با تیم ملی والیبال ایران در حاشیه رقابت های لیگ جهانی مبنی بر عدم تکرار چنین رفتارهایی، جناب آقای "آری اس گراسا" رئیس فدراسیون بین المللی والیبال در پاسخ به نامه رئیس کمیته ملی المپیک اظهارداشت:

جناب آقای سید رضا صالحی امیری
رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

بابت وقتی که صرف نگارش ملاحظات و دغدغه های کاملا موجه خود درباره مشکلاتی که تیم والیبال ایران به هنگام ورود به خاک آمریکا جهت شرکت در دوره مقدماتی لیگ جهانی والیبال مردان با آنها مواجه شدند، نمودید، تشکر می کنم.

اینجانب نیز با موارد مطروحه شما هم عقیده ام و از شنیدن اخبار این موضوع بی نهایت مایوس شدم. از این رو در حال برقراری ارتباط با مقامات فدراسیون والیبال آمریکا و کمیته المپیک این کشور هستیم تا اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کرده و در حال بررسی هستیم که آیا می توان اقدامی بر آن چه گذشته است انجام داد. به یقین، هدف ما حصول اطمینان از این است که ایران و هر تیم بین المللی دیگری بتواند بدون مانع و تاخیر های غیر متعارف وارد ایالات متحده آمریکا شود.

در واقع در راستای ارزش های برابر و جهان شمول فدراسیون بین المللی والیبال، با تمامی میزبان های لیگ های جهانی والیبال تعامل و همکاری های مستمر داشته ایم تا از حضور تیم ها و همراهان آنها در مسابقات بدون هرگونه محدودیت های بی دلیل اطمینان حاصل نماییم.

همانگونه که اطلاع دارید، فدراسیون بین المللی والیبال با همکاری کشور های شرکت کننده در لیگ جهانی، نهایت تلاش خود را به کار گرفته است تا این رویداد را با موفقیت هرچه تمام تر برگزار نماید. اعتقاد راسخ داریم که لیگ جهانی والیبال باعث دگرگونی و تحول ورزش شده و به ورزشکاران و هواداران امکان تجربه استانداردهای نوینی از برگزاری رقابت های ورزشی خواهد داد. ایران یکی از ملل بزرگ والیبال است و عضو مهم و ارزشمند برنامه های ما محسوب می شود.

از این جهت، به شما قول می دهم که هر آنچه بتوانیم انجام دهیم تا این مشکل را با ایالات متحده آمریکا حل و فصل کنیم و اطمینان داشته باشید که در آینده، با بازیکنان شما با همان احترام و امتیازاتی که ورزشکاران نخبه شایسته آن هستند، برخورد خواهد شد.

با احترام
آری اس گراسا
رییس فدراسیون بین المللی والیبال

604

کد خبر: 961515

وب گردی

وب گردی