مدیریت منابع مالی، راهبردی برای توسعه ی دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌ای، آیین نامه کمیته تخصیص منابع دانشگاه را به روسای واحدها، مراکز آموزشی، سازمان مرکزی و سازمان سما ابلاغ کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر پورعباس در این بخشنامه آورده است: در راستای مدیریت بهینه منابع مالی دانشگاه و با عنایت به تبادل موافقت‌نامه های بودجه در سطح سازمان مرکزی، استان ها و واحدهای دانشگاهی، آیین نامه تشکیل کمیته تخصیص منابع دانشگاه آزاد اسلامی که با هدف عملیاتی شدن بودجه، استقرار نظام برنامه‌ریزی مالی، تخصیص بودجه و نظارت بر مصرف بودجه در همه حوزه های ماموریتی دانشگاه تدوین شده است، جهت اجرا ابلاغ می شود.

در آئین نامه کمیته تخصیص منابع دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شده که مدیریت بهینه منابع مالی در پهنه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مسائل راهبردی برای بقا و توسعه خود و بلکه نظام آموزش عالی کشور است و بسترسازی آن نیازمند برنامه ریزی علمی و نظام‌مند در همه حوزه های ماموریتی دانشگاه است.

براساس بندهای این آیین نامه؛ کمک به تحقق اهداف کلان دانشگاه به منظور مدیریت استراتژیک مالی و بهره‌وری حداکثری از منابع، ایجاد یکپارچگی و انسجام بین برنامه های بخش های مختلف و منابع مالی و بودجه‌ای، کمک به کارآیی و اثربخشی بهره‌برداری از منابع دانشگاه و... ازجمله اهداف آییننامه کمیته تخصیص منابع دانشگاه آزاد اسلامی است.

طبق این آیین نامه، اعضای کمیته تخصیص منابع دانشگاه آزاد اسلامی در سطح سازمان مرکزی شامل مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه (رئیس کمیته)، مدیرکل امور مالی دانشگاه (عضو)، نماینده ریاست دانشگاه (عضو)، خزانه‌دار دانشگاه یا نماینده وی (عضو)، معاون دفتر برنامه‌ریزی و بودجه (دبیر کمیته) است.

این آییننامه شامل اعضا و وظایف کمیته تخصیص منابع استان، کمیته تخصیص منابع واحد دانشگاهی و کمیته تخصیص منابع سازمان سما است که در اختیار واحدها قرار گرفته است.

202

کد خبر: 961521

وب گردی

وب گردی