دستگیری فروشنده پوست حیوانات وحشی در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد یک کانال تلگرامی اقدام به فروش پوستی حیوانات وحشی می‌کردخبر داد و گفت: خرید و فروش در فضای مجازی همانند فضای حقیقی دارای قانون است و هیچ فردی اجازه ندارد که کالاهای ممنوع، قاچاق و ... را در این فضا به فروش برساند.

به گزاش ایسکانیوز سرهنگ علی کریمی با بیان اینکه کارشناسان این پلیس در رصد فضای مجازی با یک کانال تلگرامی روبرو شدند که اقدام به فروش پوست حیوانات وحشی می‌کرد، گفت: خرید و فروش حیوانات وحشی و اجزای آنها بدون اخذ مجوز ممنوع و جرم محسوب می‌شود لذا پلیس فتا با هرگونه خرید فروش حیوانات وحشی و اجزای آنها در فضای مجازی برخورد خواهد کرد.


این مقام ارشد انتظامی افزود: با شناسایی این کانال تلگرامی و محرز شدن فعالیت غیر قانونی آن در فضای مجازی تلاش برای شناسایی مدیر یا مدیران این کانال به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از یکی‌سری تحقیقات گسترده با استفاده از روش‌های علمی و پلیسی متهم را شناسایی کردند و پس از شناسایی متهم با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه مدیر کانال دستگیر و تعدادی کلاه پوست سنجاب و گورکن و شال‌گردن پوست گربه جنگلی و سمور و روباه کشف و ضبط شد.



رییس پلیس فتا کرمانشاه در پایان گفت: مدیران فروشگاه‌های اینترنتی که در پوشش فضای مجازی مبادرت به فروش تجهیزات ممنوعه از جمله فروش پوست حیوانات وحشی که شکار آنها طبق قانون ممنوع است می کنند، توجه داشته باشند که برخورد پلیس فتا با این گونه هنجارشکنان بسیار جدی، قاطع و قانونی خواهد بود.

سرهنگ کریمی در پایان از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی به ما اطلاع دهند و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.

700

کد خبر: 961522

وب گردی

وب گردی