مسئولانی که این اجازه را دادند قابل تعقیب کیفری هستند/ وزیر علوم پاسخگو باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئولان و مقاماتی که اجازه دسترسی بازرسان آژانس به دانشگاه علم و صنعت را داده اند قابل تعقیب کیفری هستند.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به موضوع بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از نقاط حساس دانشگاه علم و صنعت تهران اظهار داشت: مسئولان و مقاماتی که اجازه دسترسی بازرسان آژانس که عموما جاسوس هستند را داده اند، قابل تعقیب کیفری هستند.

وی افزود: بر اساس توافقی که میان ایران و 1+5 صورت گرفت، جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه اجازه ای مبنی بر دسترسی به مکان های حساس را به بازرسان آژانس انرژی اتمی نداده است و صرفا آن ها اجازه دارند از مکان هایی که فعالیت های هسته در آن انجام می شود و ایران به آن ها اجازه می دهد بازدید به عمل آورند.

کریمی قدوسی ادامه داد: این اقدامی که در دانشگاه علم و صنعت صورت گرفت، دارای این پیام است که دولتمردان جمهوری اسلامی اعم از آقای روحانی و ظریف و صالحی اگر حوزه دفاعی دستشان بود، تاکنون این اجازه را داده بودند که به مراکز نظامی نیز این رخنه صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در رابطه با این بازرسی، ابتدا باید وزیر علوم و رئیس سازمان انرژی اتمی که بازرسان با وی کار می کنند و همچنین وزیر امور خارجه و رئیس جمهور پاسخگو باشند.

وی با بیان این که بازدید اخیر از دانشگاه علم و صنعت نوعی جرم محسوب می شود، خاطر نشان کرد: باز کردن مراکز علمی کشور روی بازرسانی که چندین دفعه عدم ساخت سلاح هسته ای جمهوری اسلامی ایران را تایید کرده اند، چیزی جز خواسته های استکبار جهانی به ویژه آمریکا نیست و این موضوع شکستن اقتدار و توهین به ملت ایران است.

کریمی قدوسی اذعان داشت: ملت ایران باید خواهان استعفای مسئولانی که از این بازرسی جلوگیری نکردند، باشند. قطعا کمیسیون امنیت ملی مجلس با شدت پیگیر این موضوع خواهد بود و بنده مسئولان ذی ربط را مواخذه خواهم کرد و نتیجه را به ملت ایران خواهم رساند.

302

کد خبر: 961523

وب گردی

وب گردی