ترامپ ملکه را هم ضایع کرد

دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده در چارچوب سفر یک هفته ای به اروپا و دیدار با اعضای ناتو با نخست وزیر و ملکه بریتانیا دیدار داشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سفر رییس جمهوری ایالات متحده به بریتانیا و دیدار او با الیزابت ملکه این کشور حاوی پیام های آشکار و نهانی برای این دو کشور دوست و رقیب قدیمی است .

سفر ترزا می به آمریکا به‌عنوان نخستین سفر یک مقام ارشد خارجی بعد از روی کار آمدن ترامپ، در کانون توجه تحلیلگران مسائل آمریکا، انگلستان و اروپا قرار گرفت. این سفر از آن جهت اهمیت بیشتری یافت که هم آمریکا و هم انگلستان در موقعیت سیاسی و اقتصادی جدیدی پس از انتخاب ترامپ و برگزیت قرار گرفتند.

سفر رئیس جمهوری آمریکا به بریتانیا در چارچوب سفری یک هفته‌ای و پر اهمیت به اروپا صورت گرفته است.

سفری که با توجه به برخورد سال‌ها پیش او با خانواده سلطنتی، در هاله‌ای از ابهام و چگونگی استقبال بریتانیا از ترامپ قرار گرفت.

هر چند در جریان سفر رییس جمهوری آمریکا به کاخ سلطنتی ( همانطور که بسیاری پیش بینی کرده بودند) ترامپ سه بار قواعد مربوط به ادای احترام به خاندان سلطنتی را شکست!

بار نخست زمانی که ملکه 92 ساله یک ربع ساعت منتظر ورود ترامپ ماند، در حالی که مرتبا ساعت مچی خود را در زیر نگاه خیره "پاپاراتزی ها "نگاه می کرد؛ بار دوم زمان الحاق به ملکه و خم نشدنش برخلاف عرف معمول و بار سوم پشت کردن به ملکه هنگام ادای احترام گارد افتخار.

سال گذشته 1.9میلیون نفر با امضای توماری دیدار ترامپ با ملکه را موجب کسر شان ملکه بریتانیا دانستند.

از زمان روی کار آمدن ملکه الیزابت، او به جز "لیندون جانسون" با همه روسای جمهور ایالات متحده دیدار داشته است .

با این که دونالد ترامپ پیش از این ملکه را "باورنکردنی"خوانده بود، تعارض بین پسر ثروتمند نیویورکی با رعایت آداب گارد سلطنتی حکایت از چربش تفکر لیبرال اقتصادی "ترامپی" بر اصول رایج در اتحادیه اروپایی دارد.

کد خبر: 961534

وب گردی

وب گردی