امسال شاهد تحولی مثبت در زمینه اشتغال خواهیم بود

رئیس جمهور گفت: در زمینه اشتغال، طرح هایی را که در گذشته داشتیم ادامه خواهیم داد و علی رغم فشارهای آمریکا امسال شاهد تحولی مثبت در زمینه اشتغال خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در حاشیه جلسه سران قوا، اظهار داشت: دولت و مسئولین تماس های خوبی را با کشورهای مختلف داشتند و اکثریت قریب به اتفاق آنها مواضع مثبتی دارند و می گویند که زیر بار قانون داخلی آمریکا نمی رویم. استقلال و حاکمیت ملی این کشورها مهم است و بسیار امیدوار هستیم روند تعامل اقتصادی ما با دنیا مثل گذشته ادامه پیدا کند و برای جاهایی که ممکن است دچار مشکل شویم، راه حل هایی را مد نظر قرار داده ایم.

وی افزود: در جلسه امروز راه های لازم را بررسی کردیم که چگونه می توان کشور را از این مقطع به خوبی و با کمترین هزینه عبور دهیم. دولت هم برای تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم ارز لازم را مد نظر قرار داده و بانک مرکزی به طور منظم آن را پرداخت می کند.

رئیس جمهور با بیان این که بین صادر کنندگان و واردکنندگان تعاملی آغاز شده که با توافق ارز را خرید و فروش می کنند، گفت: در عین حال دولت قول می دهد که در زمینه انرژی، حمل و نقل، کالاهای اساسی و تولید مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد و ارز مورد نیاز را برای تولید کنندگان که نیاز به مواد اولیه دارند تامین خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: شرایط امروز می تواند فرصتی برای تولید کنندگان داخلی باشد. در این شرایطی که دولت واردات برخی از کالاهای غیر ضروری را ممنوع کرده، شرایط بهتری را برای تولید کنندگان داخلی به وجود آورده تا بتوانند در فرصتی مناسب کالای خود را به بازار ارائه کنند.

وی با بیان اینکه صادرات، فرصت دیگر به وجود آمده در جامعه است، تصریح کرد: امروز صادرات شرایط بهتری از گذشته دارد و شرکت هایی که خدمات و کالایی را به خارج از کشور عرضه می کنند این شرایط مناسب برای آنها وجود دارد. البته در مواردی با تخلف برخی افراد مواجه هستیم؛ با وجود آنکه تجار و بازرگانان ما اکثریت شان در چارچوب قانون حرکت می کنند، اما افرادی را نیز داریم که به قانون بی توجهی می کنند و با دلالی های نابسامان و قیمت های نادرست اقداماتی را انجام می دهند.

رئیس جمهور گفت: در این زمینه تصمیماتی بین دولت و قوه قضائیه اتخاذ شده که دولت بتواند تلاش های بیشتری را از طریق مقرراتی که در اختیار وزارت دادگستری است انجام بدهد و قوه قضائیه شعبه های ویژه ای را در تهران و استان ها برای مبارزه با اینگونه مفاسدی که این روزها باب شده تشکیل دهد تا سریعا به این پرونده ها رسیدگی شود.

روحانی با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که آمریکا بیش از همه در شرایط تحریم منزوی است، خاطرنشان کرد: حاکمیت امروز آمریکا ماجراجویانه با دنیا برخورد می کند که غیرقانونی است و تنها نسبت به ملت ایران نیست و نسبت به ملت های دیگر حتی متحدانش نیز وجود دارد. حتی می بینید متحدترین کشور اروپایی با آمریکا در سفر اخیر ترامپ به انگلستان، مردم چه واکنشی نشان دادند به گونه ای که ناچار شدند مراسم تشریفاتی این سفر را تغییر دهند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا در میان افکار مردم ایران از همیشه منزوی تر است چراکه طرح تحریم آمریکا علیه ملت ایران است. اگر این تحریم علیه بخش خاص و یا صنعت خاصی بود، می توانستند بهانه ای را بیاورند، اما امروز این تحریم عام و کور است که به معنای فشار به مردم ایران است. طرح آنها فشار به ملت ایران مانند سایر ملت ها است.

رئیس جمهور با بیان این که حاکمیت امروز واشنگتن از همیشه در میان مسلمانان و کشورهای در حال توسعه منفورتر است و حتی در داخل خود آمریکا نیز دچار مشکلات است، اظهار داشت: تردیدی نداریم که آمریکا این مسیر و سیاست امروز خود نسبت به ایران، منطقه، جهان اسلام، قدرت های بزرگ دنیا و متحدان خود اعمال می کند قابل ادامه نیست و مسیری که جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته یعنی مسیر استقامت، ایستادگی، برنامه ریزی، هماهنگی با مردم و تعامل با دولت های دوست در جهان می تواند این توطئه ها را خنثی کند.

روحانی گفت: البته مردم عزیز ما مستحضر هستند که زمانی ما پیروز شده ایم که دولت و مردم در کنار هم بودند. چهل سال پیش در همین روزها مردم ما شاهد توطئه آمریکا علیه ملت ایران بود تا انقلابش پیروز نشود و مستشاران نظامی خود را فرستاد تا علیه مردم و انقلابیون کودتا کنند. همانطور که چهل سال پیش مردم ایستادگی کردند و آمریکا ناموفق بود امروز نیز خواهند ایستاد و آمریکا در این توطئه نیز ناموفق خواهد بود چون منطقش غیرقانونی است.

وی با بیان این که همه کشورهای جهان به استثناء چند کشور با سیاست های آمریکا مخالف هستند، گفت: امروز ما قوی تر از دیروز می توانیم در برابر دشمنان مقابله کنیم و مسیرمان را ادامه دهیم. مردم مطمئن باشند برای زندگی خودشان اگرچه فشارهایی خواهد بود اما می توانیم زندگی مردم را در کشور با حمایت خودشان اداره کنیم و از مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه اشتغال طرح هایی را که در گذشته داشتیم ادامه خواهیم داد. در زمینه صنعت ساختمان، خودروهای فرسوده، اشتغال روستایی بحث اشتغال را به طور جد دنبال خواهیم کرد. علی رغم فشارهای آمریکا امسال شاهد تحولی مثبت در زمینه اشتغال خواهیم بود.

روحانی گفت: دولت نسبت به اقشار کم درآمد جامعه طرح هایی دارد تا فشارها نتواند مشکلات بیشتری را برای این اقشار به وجود آورد.

وی با بیان این که جلسات سه قوه برای حل مشکلات کشور را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: علاوه بر اینکه جلسه هماهنگی اقتصادی سه قوه که معمولا روزهای شنبه تشکیل می شود را نیز ادامه خواهیم داد و نسبت به مواردی که باید هماهنگی بیشتری بین سه قوه ایجاد شود، در این جلسات اقدام خواهیم کرد تا مردم بتوانند با مشکلات کمتر در این مبارزه ای که علیه بدخواهان خود دارند موفقیت و پیروزی را بدست بیاورند.

رئیس جمهور در پایان موضوع نقدینگی را یکی از بحث های جلسه امروز برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز طرحی را به طور مقدماتی بحث کردیم تا بتوانیم طرح های نیمه تمام عمرانی را به مردم واگذار کنیم.

305

کد خبر: 961537

وب گردی

وب گردی