برگزاری جشن" دختر ماه "در سراسر کشور

معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: " دختر ماه " به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در آستانه روز دختر گفت:
در جامعه ایرانی با خصوصیت اسلامی و انقلابی بودن آن، روز دختر، به عنوان یک واقعه ملی، بهترین زمان برای پرداختن به موضوعات، مسائل و دغدغه های دخترانه و فرصت مغتنمی برای کار جمعی در این مورد است.
ملکی گفت: پیش بینی و اجرای فعالیت هایی که زمینه ساز حرکت های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران، یکی از ضرورت های پیش روست.
وی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، با پیش بینی و عملیاتی سازی اردوهای یک روزه و اجرای برنامه"جشن دخترماه" در این اردوها، بر آن است تا سهم خود را در پاسداشت جایگاه دختران ایران اسلامی ایفا کند بر این اساس، اردوی روز دختر و جشن دختر ماه با اهداف کمک به خودآگاهی دخترانه(استعدادها و توانمندی ها)، کمک به شناخت نقش اجتماعی بانوان، کمک به هویت شناسی بانوان(در هستی)اهتمام به ارتقای روحیه عفو و گذشت، اهتمام به آراستگی، اهتمام به ارتقای روحیه رأفت، محبت و مهربانی، اهتمام به ارتقای روحیه قناعت، اهتمام به ورزش و کمک به کسب مهارتهای هنری برگزار می گردد.
وی افزود: ویژه برنامه های روز دختر دو بخش اجرا می شود. بخش اول، برنامه های عمومی اردو و بخش دوم، برنامه جشن دخترماه است. برنامه ها با توجه به بافت فرهنگی، ظرفیت های استان ها متفاوت خواهد بود. در مجموع در 32 استان کشور بیش از70 اردو و جشن دخترماه برگزار می شود.
معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: اهم برنامه ها شامل سرود، تئاتر، انواع مسابقات، برگزاری نمایشگاه های مختلف، تست سلامت، کوهنوردی، بازی های بومی و محلی، برنامه های ورزشی، کتابخوانی، جشنواره غذا، آموزش انواع دست سازه ها، مراسم سخنرانی با موضوعات مرتبط با دختر و شخصیت حضرت معصومه(سلام الله علیها)، مولودی خوانی، و... است.
لازم به ذکر است ویژه برنامه های روز دختر۲۳ لغایت ۲۸ تیر در سراسر کشور برگزار می شود .

700

کد خبر: 961555

وب گردی

وب گردی