توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، حاصل ارتباط و تعامل مطلوب دانشگاه و صنعت است

جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان در معیت عباسعلی حیدری، مسئول نهاد رهبری استان اصفهان در دانشگاه آزاد و اعضای نهاد از پالایشگاه نفت اصفهان دیدن نمودند.

به گزارش ایسکانیوز، مسئول نهاد رهبری و اعضای هیئت علمی پس از ادای احترام به ساحت شهدای پالایشگاه و شهدای گمنام مدفون در این کارخانه و پس از بازدید از قسمت‌های مختلف پالایشگاه در نشست مشترکی با مدیران ارشد این مجموعه حضور یافتند. در این جلسه مسئول نهاد رهبری استان در دانشگاه آزاد استان در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن انقلاب، جنگ و مدافع حرم گفت: « ایجاد تعامل و پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت از دیرباز جزو دغدغه‌های مسئولان کشور و از جمله مهم‌ترین آن‌ها در سال‌های اخیر است. هر کجا که این ارتباط به نحو مطلوب شکل گرفت، ما موفق خواهیم بود. شروع توسعه و تعالی هر مجموعه‌ای که به موفقیت رسیده است، زمانی بوده این دو مجموعه یکدیگر را یافتند. توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نیز از همین تفکر سرمنشأ می‌گیرد و توسعه اقتصادی زمانی تحقق خواهد یافت که پشتوانه اقتصاد، علم و دانش باشد. دانشگاه آزاد اسلامی با رویکردهای نوین خود، نویدبخش ایجاد این ارتباط به‌نحو بسیار مطلوب و کاربردی است، امیدواریم هرچه سریعتر شاهد آن باشیم که این ارتباط به نحو شایسته باعث توسعه بیش از پیش اقتصاد ما گردد. »

دکتر مسعود نصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر نیز در بیاناتی خاطرنشان کرد: « دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یکی از بهترین مجموعه‌های دانشگاهی کشور است که در مباحث علمی و پژوهشی دارای پیشینه درخشانی می‌باشد. دانشگاه استان با برخورداری از حدود پنج‌هزار نفر هیئت علمی و یکصد‌هزار نفر دانشجو که حدود نیمی از آنان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، موفق شده است در زمینه‌های مختلف، تحقیقات ارزنده‌ای را یا به صورت کاربردی و یا توسعه‌ای و بنیادی در سطح استان و کشور به انجام برساند. اگر زمینه این تحقیقات نسبت به قبل سمت و سوی بیشتری به صنعت داشته باشد، شاهد نتایج بسیار ارزنده‌تری خواهیم بود. با شکل‌گیری و گسترش دامنه فعالیت مراکز رشد و فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان قادر خواهیم بود که بال پژوهش را در کنار بال آموزش توسعه دهیم و به سمت دانشگاه‌های کارآفرین سوق یابیم. »

کد خبر: 961559

وب گردی

وب گردی