ایجاد پایگاه نظامی جدید آمریکا در عراق

به رغم مخالفت های مقامات عراقی در مورد حضور آمریکا در این کشور، واشنگتن اعلام کرده که قصد دارد پایگاه نظامی جدیدی را در عراق ایجاد کند.

به گزارش ایسکانیوز، آمریکا قصد دارد پایگاه هوایی جدیدی را در نزدیکی شهر "القائم" در استان الانبار افتتاح کند. پایگاه هوایی جدید آمریکا به طور مشترک با دو پایگاه عین الاسد و الحبانیه فعالیت خواهد کرد.

استان الانبار با سوریه که نیروی هوایی آمریکا هنوز در آن در حال انجام حملات هوایی است، مرز مشترک دارد.

این اخبار در حالی مطرح شده است که بسیاری از شخصیت‌های سیاسی عراق خواستار خروج نیروهای آمریکا از این کشور شده‌اند. در مارس ۲۰۱۸ پارلمان عراق از دولت درخواست کرد که برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور ضرب‌الاجل تعیین کند.

ضیاء الاسدی، مسئول دفتر سیاسی و مشاور ارشد مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز آمریکا را یک کشور "اشغال‌گر" خوانده است.

از سوی دیگر روزنامه کویتی الرای هم گزارش کرده که قرار است پایگاه نظامی دیگری توسط آمریکا در کویت تاسیس شود. بر اساس گزارش این روزنامه، این پایگاه یک پایانه بزرگ هوایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کویت خواهد بود و به عنوان پایگاه تامین لوجستیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آمریکا از زمان ظهور داعش در عراق و سوریه در این کشورها دست به عملیات نظامی زده است. با این که بسیاری از این حملات منجر به تلفات غیرنظامیان شده اما واشنگتن عملیات خود را تنها با هدف مبارزه با تروریسم خوانده است.

کد خبر: 961635

وب گردی

وب گردی