حال «کمال الملک» پس از عمل جراحی مساعد است

جمشید مشایخی پس از عمل جراحی دوران نقاهت را پشت سرمی گذارد و حداقل باید دو هفته دیگر در بیمارستان بستری باشد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، جمشید مشایخی که از ۱۳ تیرماه به دلیل ضعف جسمانی و مشکلات گوارشی در بیمارستان بستری بود، روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه بنا به تشخیص پزشک به دلیل چسبندگی روده تحت عمل جراحی قرار گرفت.

حال جمشید مشایخی از زبان پسر

پسر جمشید مشایخی ضمن تشکر از تیم پزشکی این هنرمند پیشکسوت در گفت‌وگویی بیان کرد: «حال پدر بعد از این عمل جراحی که روز چهارشنبه(۲۰ تیرماه) انجام شد، خیلی بهتر است و این چند روز توانستند راه بروند و غذا بخوردند. در نهایت عمل موفقیت آمیزی بود.»

سام مشایخی ادامه داد: «به گفته پزشک ایشان عمل خیلی خطرناکی بود و صفرای شان هم سنگ داشت بنابراین باید دو عمل جراحی انجام می‌شد اما خوشبختانه عمل خوبی بود و شانس بزرگی که آوردیم این بود که بیماری شان، چسبندگی روده بود و انسداد روده نداشتند. در واقع از ابتدا هم مشکل چسبندگی روده بوده که در قالب زخم معده یا مشکلات گوارشی بروز پیدا کرده بود و اکنون شرایط معده‌شان خیلی بهتر است.»

او همچنین گفت: «پدر به احتمال بسیار زیاد تا آخر هفته در بیمارستان بستری خواهند بود زیرا عمل سنگینی بوده و نیاز به مراقب دارند.»

عیادت مسئولین از این هنرمند پیشکسوت

وی در نهایت با اشاره به این که هنرمندان و مسئولین بسیاری در این مدت به عیادت استاد مشایخی آمده‌اند، بیان کرد: «از سال گذشته پدر درگیر بیماری بوده و به دلایل گوناگون و در شرایط زمانی مختلف در بیمارستان بستری بود اما متاسفانه کسی حالی از ایشان نمی‌پرسید اما در این مدت افراد زیادی برای دیدن او آمده اند و این اتفاق دلگرم کننده‌ای است.»

تاکنون هنرمندانی چون علی نصیریان (بازیگر قدیمی و رئیس جشن خانه سینما)، علی دهکردی (رئیس هیات مدیره انجمن بازیگران سینما)، محمود واعظی (رئیس دفتر رئیس جمهور)، سید مجتبی حسینی (معاون امور هنری)، شهرام کرمی (مدیر کل هنرهای نمایشی)، اتابک نادری( مدیر امور استان های اداره کل هنرهای نمایشی) و ... به عیادت این هنرمند رفته‌اند.

استراحت دو هفته ای در بیمارستان

نادر مشایخی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: حال پدر خوب است و تحت مراقبت های ویژه قرار دارد. ایشان باید حداقل تا دو هفته دیگر در بیمارستان بستری باشند تا قدرت جسمانی خود را به دست بیاورند.

وی افزود: کادر مجرب پزشکی با تمام توان پدر را تحت عمل جراحی قرار دادند و پرسنل بیمارستان هم زحمات زیادی کشیدند.

سابقه‌ی درخشان جمشید مشایخی

جمشید مشایخی از سال گذشته، چندین بار به دلیل عمل جراحی در بیمارستان بستری شده و دوران نقاهت طولانی را پشت سر گذاشته است.

او از ماندگارترین چهره‌های عرصه بازیگری و متولد ۶ آذر ۱۳۱۳ در تهران است. از سال ۱۳۳۶ با نمایش «وظیفه پزشک» فعالیت بازیگری‌اش را آغاز کرد و با فیلم کوتاه «جلد مار» در سال ۴۲ مقابل دوربین رفت، دو سال بعد با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.

این هنرمند تا به امروز ایفاگر نقش‌های زیادی بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های «گاو»، «قیصر»، «شازده احتجاب»، «سوته‌دلان»، «خانه عنکبوت»، «کمال‌الملک»، «گل‌های داودی»، «آوار»، «پدربزرگ»، «طلسم»، «سرب»، «روز واقعه»، «خانه روی آب»، «یک بوس کوچولو»، «جرم» و «سیزده۵۹» و مجموعه‌های «هزاردستان»، «داستان‌های مولوی»، «سلطان صاحبقران»، «امام علی(ع)»، «پهلوانان نمی‌میرند» و «ستایش» اشاره کرد.

501

کد خبر: 961643

وب گردی

وب گردی