نشست فرهنگی و آموزشی بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نشست تخصصی بصیرتی، آموزشی و فرهنگی بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور جمعی از مدیران و کارکنان بسیجی در مجتمع فرهنگی سما در شهرستان چالوس برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این نشست دو روزه استادان و کارشناسان در قالب کارگاه‌های آموزشی، تهدیدات دشمن در عرصه جنگ نرم و رسانه‌ و شیوه‌ آنها برای غلبه بر افکار عمومی را بررسی و تحلیل کردند.

دکتر حسین نصیرزاده فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تشریح روند فعالیت بسیج از دوران دفاع مقدس تاکنون بر اهمیت حضور بسیجیان در صحنه‌های مختلف و هم‌افزایی و هم‌پوشانی در فعالیت‌های دانشگاه تاکید کرد و بسیج را حافظ انقلاب اسلامی دانست که هرجا لازم باشد وارد صحنه شود.

وی در ارزیابی و اهداف برگزاری این نشست بصیرتی اظهار داشت: نخستین کارکرد بسیج، بصیرت‌افزایی است. زیرا بسیجی واقعی می‌تواند مسیر را به درستی شناسایی کند و در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی قدم بردارد. در همین راستا بسیج کارکنان مطابق با سال‌های گذشته و حتی بیشتر از سال‌های گذشته تلاش خود را برای همدلی بیشتر بسیجیان و دفاع از انقلاب ادامه خواهد بود و برگزاری چنین نشست‌هایی با هدف بصیرت‌افزایی انجام می‌شود.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به هجمه دشمن به آرمان‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و به میدان آوردن همه توان خود، این نیاز احساس می‌شود که نیروهای بسیج را برای هر شرایطی آگاه کنیم. بر این اساس نشست بصیرتی را برای فرماندهان و سرگروه‌های صالحین برگزار کردیم تا زمینه‌ساز بصیرت‌افزایی در واحدهای دانشگاهی شود. البته این نشست‌ها را در واحدهای دانشگاهی با رویکرد آگاهی و آشنایی با شرایط جدید و اهداف دشمن در ناامید کردن جامعه برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم جامعه را بیمه کنیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دوره نخستین دوره اردوی بصیرتی خارج از استان تهران بود که با توجه به ظرفیت‌های سما در مجتمع فرهنگی سما برگزار شد و حتماً این برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد. در این دوره آموزشی مجدداً توانمندی‌ها و عرصه‌های سازندگی بسیج بازگو و متناسب با دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب به بررسی و تحلیل مسائل روز جامعه پرداخته شد. بررسی و تحلیل تهدیدات دشمن در عرصه جنگ نرم و رسانه‌ها و شیوه‌های آنها برای غلبه بر افکار عمومی نیز بخش دیگری از این طرح بصیرت‌افزایی بود که با حضور استادان برجسته برگزار شد.

دکتر نصیرزاده خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی بسیج کارکنان ارائه خدمت بدون منت و تحقق تفکر خدمت‌رسانی در دانشگاه‌هاست تا رضایت دانشجویان و خانواده آنها جلب شود. زیرا رفتار و عملکرد را مؤثرتر از بیان و سخن صرف می‌دانیم.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حوزه ایثارگران نیز با حمایت‌های دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان دانشگاه، شرایط بسیار مناسبی در ساختار ستاد ایثاگران واحدهای دانشگاهی ایجاد شده که به زودی مقررات آن ابلاغ خواهد شد. رسیدگی به امور ایثارگران و حمایت از آنان در راستای اجرای قانون جامع ایثارگران نیز از اهداف اصلی خواهد بود.

نخبه‌پروری و علم‌افزایی اولویت ستاد امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی است

نصیرزاده خاطرنشان کرد: در فضای دانشجویی هم نخبه‌پروری و علم‌افزایی اولویت ستاد امور شاهد و ایثارگران است و در این راستا از دانشجویان شاهد و ایثارگر حمایت خواهد شد.

دکتر محمدتقی ترابی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با موضوع بصیرت‌افزایی سخنرانی ضمن تبیین اهمیت حضور بسیج در صحنه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر بصیرت، تیزبینی، آمادگی و مقابله بسیجیان با تحرکات دشمن در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

اعضای بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در این اردوی دو روزه از امکانات تفریحی و ورزشی در قالب مسابقات و سرگرمی نیز بهره مند شدند.

202

کد خبر: 961666

وب گردی

وب گردی