آنتریک "می" توسط "ترامپ"

نخست‌وزیر بریتانیا اظهار داشت که رییس جمهوری آمریکا از وی خواسته تا به گفت و گو با اتحادیه اروپا ادامه ندهد و از آن ها شکایت کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ترزا می نخست وزیر بریتانیا اظهار داشت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به وی گفته است که در مورد برگزیت با اتحادیه اروپا مذاکره نکند و از این اتحادیه شکایت نماید.

ترامپ در مصاحبه‌ای پیش از ورود به انگلیس از می انتقاد کرده و به روزنامه سان گفته بود که می به حرف او گوش نداد و توافقی که وی به دنبال آن است، چیزی نیست که مردم کشورش به آن رای داده باشند. رئیس‌جمهور آمریکا به همین حد هم بسنده نکرده و تهدید کرد که این توافق تاثیر منفی بر روابط بازرگانی بریتانیا با آمریکا خواهد داشت.

ترامپ در جریان کنفرانس خبری مشترک با ترزا می از توضیح درباره این که چه پیشنهادی به نخست‌وزیر بریتانیا داده است، خودداری کرد و فقط گفت: "من به او پیشنهادی دادم که نمی شود آن را توصیه دانست. به نظرم از دید او چنین (کاری) بسیار وحشیانه بود اما اگر آنها به توافق خوبی نرسند در این صورت احتمال زیادی وجود دارد که پیشنهادی که من مطرح کردم را اجرا کنند."

طرحی که کابینه ترزا می‌ هفته گذشته بر سر آن با وزرایش به توافق رسیده بود مورد انتقاد برخی از حامیان سرسخت برگزیت در دولت انگلیس قرار گرفت. این افراد که قطع تمامی پیوندهای لندن با نهادهای اروپایی و بازتعریف این روابط را خواستار هستند.

از این رو "دیوید دیویس" وزیر امور برگزیت، معاون او "استیو بیکر" (که رئیس "وزراتخانه خروج از اتحادیه اروپا" است) و "بوریس جانسون" وزیر خارجه انگلیس هفته پیش استعفا کردند.

کد خبر: 961683

وب گردی

وب گردی