پلیس : مردم گول نخورید/کلاهبرداری با  آگهی جعلی فروش مبلمان در سایت دیوار

رییس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری مجرم اینترنتی که با درج آگهی جعلی فروش مبلمان در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: آگهی فروش کالاهای دست دوم با قیمت پایین‌تر از بازار یکی از شگردهای مجرمان سایبری در سایت‌های واسط شده است که در ابتدا از خریدار خواهان بیعانه برای نگهداری کالا هستند.  

به گزارش ایسکانیوز سرهنگ مرتضوی گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه به قصد خرید یک دست مبلمان از سایت دیوار مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: شاکی گفت پس از مشاهده یک آگهی فروش مبلمان با قیمت مناسب در سایت دیوار با شخص آگهی دهنده تماس برقرار کرده و درخواست کالای مذکور را می‌کند و فروشنده از خریدار تقاضای مبلغی بابت بیعانه می‌کند که پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی وی نیست.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز متهم در استان همجوار شناسایی و دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به منظور پیشگیری از وقوع مجدد این گونه جرایم و نرسیدن کلاهبرداران سایبری به مقاصد شوم خود، شهروندان می‌بایست پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه گر اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی، از کم و کیف خدمات یا کالا و هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا وجهی را به حساب خریدار واریز یا کارت به کارت نکنید، ضمن آنکه برای این دست خرید و فروش‌ها در امکان عمومی و شلوغ قرار بگذارید و تنها در سر قرار حاضر نشوید و در صورت پرداخت وجه کالا به صورت نقدی حتما از فروشنده رسید دریافت کنید.

سرهنگ مرتضوی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

700

کد خبر: 961685

وب گردی

وب گردی