تسهیلات جدید گمرکی میان گمرکات ایران و جمهوری آذربایجان

روسای کل گمرکات ایران و جمهوری آذربایجان دیدار و در خصوص تسهیلات جدید گمرکی میان دو کشور با هدف تسهیل تجارت و ورود و خروج مسافران توافق کردند .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از گمرک؛ مشکلات بیمه و تضمین ورود موقت سواری ها از کشور آذربایجان در نشست مشترک میان روسای گمرکات جمهوری اسلامی ایران و کمیته دولتی گمرکات جمهوری آذربایجان مطرح و بحث و بررسی شد.

بنابراین گزارش ؛ در این نشست فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران و صفر مهدی اف رئیس کل گمرک جمهوری آذربایجان طی مذاکراتی بر حل و فصل موانع تجاری و تسهیل مبادلات کالایی میان دو کشور تاکید کردند . در این مذاکرات همچنین درباره حل مسائل تبادل الکترونیکی داده ها و تسهیل انجام تشریفات گمرکی با دریافت اطلاعات دو سویه ترخیص از هردو کشور تاکید شد.

در این نشست که با هدف گسترش همکاری ها و افزایش تعاملات فی مابین گمرکات دو کشور برگزار شد، رییس کل گمرک ایران و هیات همراه وناظرین و مدیران گمرکات مشترک مرزی و رییس کمیته دولتی گمرکات آذربایجان با بررسی مشکلات وموانع موجود، مواردی را جهت بهبود روابط گمرکی و تسهیل تشریفات پیشنهاد کردند.

دو طرف همچنین در خصوص مبادله تصاویر اسکن شده محموله های ترانزیتی نیز تبادل نظر کردند. نشست مشترک روسای گمرکات جمهوری اسلامی ایران و کمیته دولتی گمرکات جمهوری آذربایجان در جلفا برگزار شد.

402

کد خبر: 961687

وب گردی

وب گردی