اتحادآسیایی علیه ترامپ

رهبران اتحادیه اروپایی به منظور تشکیل اتحادیه هایی اقتصادی علیه دونالد ترامپ به چین و ژاپن سفر خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رهبران اتحادیه اروپا هفته آینده با سفر به "پکن" و "توکیو" به چین و ژاپن خواهند پیوست تا با تقویت روابط تجاری خود با این دو کشور خود را برای مقابله با جنگ اقتصادی ایالات متحده آمریکا آماده کنند.

دور آسیایی نمایندگان اتحادیه اروپا بخشی از حرکتی است که با هدف تشکیل اتحادیه هایی علیه خط مشی گمرکی"اول آمریکا"ی دونالد ترامپ به راه می افتد.

"دونالد تاسک" رئیس شورای اروپا و "ژان کلودیانکر" رییس کمیسیون اروپا برای شرکت در اجلاس سران اروپا و چین روز دوشنبه مقارن با روزی که ولادیمیر پوتین با دونالد ترامپ در هلسینکی دیدار دارد با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار خواهند داشت.

انتظار می رود اجلاس سران چینی و اروپایی به مناسبت برگزاری تعهدات مشترک خود برای مدرنیزاسیون سازمان تجارت جهانی که دونالدترامپ به شدت مخالف آن است برگزار شود، در عین حال اروپاییان باید بر مشکلات تجارتی خود با چین از جمله عرضه کالاهای ارزان قیمت چینی در بازارهای خود فایق آیند.

کمیسیون اروپا می گوید:"اگر رهبران جهان به این رویکردها بی اعتنا بمانندممکن است کل سیستم اقتصاد جهانی فرو بریزد."

انتظار می رود"تاسک" و "یونکر "روزسه شنبه در توکیو توافقنامه تجارت آزاد با ژاپن را امضا کنند.

"مارگارتا اسکینز"سخنگوی کمیسیون اروپامی گوید :" توافق با ژاپن "تاریخی" و "مهمترین محور مذاکرات اتحادیه اروپا" است."

اسکینز اضافه کرد: "این توافقنامه یک منطقه تجارت آزاد را به وجود خواهد آورد که یک سوم تولید ناخالص داخلی جهان را پوشش می دهد."

کد خبر: 961695

وب گردی

وب گردی