نقش مهم آگاهی بخشی و آموزش در ارتقای سطح بهداشت و درمان جامعه

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درخصوص عملکرد نهادهای متولی سلامت در بحران زلزله گفت: انصافا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و اورژانس استان در بحران زلزله خوش درخشیدند و ما توانستیم بسیار بهتر از استاندارهای جهانی و در سریعترین زمان ممکن به مصدومین زلزله برسیم.

به گزارش ایسکانیوز دکتر عبدالرضا مصری با بیان این مطلب، افزود: تلاش مسئولان و پرسنل بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی استان قابل تقدیر است و خوشبختانه امروز ما داغ این را به دل نداریم که مصدومی به دلیل نبود خدمات امدادی و پزشکی خدای ناکرده از دنیا رفته باشد.

دکتر مصری با تقدیر از تمامی نیروهای امدادی و کادر بهداشت و درمان در خدمات رسانی شایسته به زلزله زدگان، عنوان کرد: بحران زلزله مساله ای است که شاید ۱۰۰ سال یک بار هم اتفاق نیافتد که جایی محک بخورد، اما دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه محک خورد و سربلند از این بحران بیرون آمد و علیرغم تخریب دو بیمارستان شهرستان های اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب ، بهترین خدمات را در مجموع ارائه داد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور اساتید مجرب و امکانات بهداشتی و درمانی در استان وضعیت کلی حوزه سلامت در کرمانشاه را تقریبا مناسب ارزیابی کرد و در خصوص ضریب اشغال تخت ها و پراکندگی امکانات در استان، گفت: با توجه به فاصله دورترین نقاط استان و برخورداری از جاده های خوب، تمایل و علاقه مندی مردم برای انجام امور تخصصی در مرکز استان بیشتر است و قاعدتا به تبع آن نیز تمرکز امکانات در مرکز استان نیز بیشتر خواهد بود، اما در کل، استان کرمانشاه از نظر دسترسی، امکانات و تجهیزات پزشکی و خدمات پاراکلینیکی در سطح بالایی است.

دکتر مصری در ادامه با اشاره به طرح تحول سلامت، گفت: بعد از اجرای این طرح تغییرات عمده ای از جمله نوسازی و ساخت مجدد بسیاری از بیمارستان ها را شاهد بودیم و خدمات و امکانات پاراکلینیکی زیادی در مراکز درمانی دولتی ایجاد شد.

وی در ادامه از خریداری بهترین و به روز ترین دستگاه MRI در بیمارستان امام رضا (ع) خبر داد و افزود: خوشبختانه خدمات پاراکلینیکی در مراکزی که بیشتر مراجعه را داریم تمرکز پیدا کرده است و برخلاف گذشته که برای یک جراحی کوچک بیماران به تهران مراجعه می کردند، امروزه در بیمارستان های استان بهترین جراحی ها و خدمات ارائه می شود.

دکتر مصری مراجعه بیماران از استان های همجوار و حتی خارج از کشور به کرمانشاه را یک امتیاز دانست و اظهار کرد: هرکس که وارد استان شود، هزینه خواهد کرد و این به سود مردم است و ما باید منابعی را که در اختیار داریم به درستی هدایت کرده تا از این فرصت و امتیاز استفاده کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود حمایت از نیروهایی که در استان در حال فعالیت مخلصانه هستند و کم حاشیه کردن خدمت برای مدیران را وظیفه همگان دانست و عنوان کرد: یک نفر که مسئول شد، همگی باید بدون انتظار در حد توان به او کمک کنیم و در چنین شرایطی است که فکر مدیر بازتر شده و به دنبال امکانات بیشتر خواهد رفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان به نقش مهم آگاهی بخشی و آموزش در ارتقای سطح بهداشت و درمان جامعه اشاره کرد و افزود: سبک زندگی مردم به میزان اطلاعات و سواد سلامت مرتبط است و اگر دانش آحاد جامعه در این حوزه بالا برود، شاهد ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در استان هستیم.

700

کد خبر: 961744

وب گردی

وب گردی