نوآوری، زمینه تحقق مرجعیت علمی

دکتر سید حمید جمال الدینی در همایش مدیران مراکز مطالعه و توسعه پزشکی واحدهای سراسر کشور برنوآوری به عنوان زمینه تحقق مرجعیت علمی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، دکتر سید حمید جمال‌الدینی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران روز گذشته با حضور در دومین همایش مدیران مراکز مطالعه و توسعه آموزش پزشکی واحدهای مجری رشته‌های پزشکی سراسر کشور دانشگاه آزاد اسلامی بر نوآوری تاکید کرد و گفت: « مرجعیت علمی محقق نمی‌شود مگر اینکه ما بستری برای نوآوری و فکر جدید داشته باشیم. قطعا اگر این بستر فراهم شود می‌تواند منجر به ارتقای جایگاه ما شود.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تعریف ویژگی‎‌های دانشگاه یادگیرنده اظهار کرد: « دانشگاه یاد گیرنده به تبعیت از یک سازمان یاد گیرنده که در آنجا تجارب افراد بسیار ارزشمند است بروز می‌کند. این تجارب مستند شده و به‌صورت مستندات علمی بیرون می‌آید، مقالاتش قابل نشر می‌شود، ارزیابی می‌کنند و نظر می‌دهد.»

جمال‌الدینی افزود: « مجموعه‌ای که یادگیرنده شد، مجموعه‌ای که هدفش را مرجعیت علمی در بعضی از ماموریت‌هایش قرار داد، این دو ترکیب به عنوان دو بال حرکت، کنار هم می‌شود و منجر به نامور شدن مجموعه می‌گردد. برند می‌شود و مخاطبین در این فضای رقابتی آزادانه این مجموعه را انتخاب خواهند کرد.»

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با تاکید بر خدمت‌رسانی به دانشجویان تصریح کرد: « در یک فضای رقابتی، بقای‌ما به حضور دانشجوهاست. هر چه داریم مدیون خدماتی است که به دانشجوها ارائه می‌دهیم تا دانشجوها در یک فضای رقابتی ما را انتخاب کنند. حالا این دانشجو می‌تواند در آموزش‌های معمول و تحصیلات مقطع‌دار باشد، می‌تواند در آموزش‌های مهارتی باشد، در دوره‌های کوتاه‌مدت باشد، پودمان باشد، فراگیر باشد و یا کارآموز باشد.»

جمال‌الدینی با تاکید بر دانشگاه حکمت‌محور اظهار کرد: « در یک سیستم حکمت‌محور به چرایی موضوعات مقدم بر چگونگی آنها توجه می‌کند و اخلاق مهم‌ترین مولفه ارتقای آدم‌هاست. نگاه ما در این سیستم مچ‌گیری نیست بلکه دست یاری دادن است. این بار نوع حرکت ما تغییر می‌کند، این دفعه احترام من به افراد با تجربه تغییر می‌کند، این دفعه من فکر نمی‌کنم چون EDC یا EDO یک واحدی است که باید نوآور باشد پس من جوان باید در آن قرار بگیرم خیلی پر انرژی باشم بدون احترام به ارزش‌های افراد صاحب تجربه که زحمت زیادی کشیده‌اند بخواهم این چرخ را از نو اختراع کنم.»

وی در ادامه یکی از اهداف EDC ها را توسعه فرصت‌های اقتصادی در آموزش عنوان کرد و گفت: «در دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه آزاد اسلامی باید توسعه فرصت‌های اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در پایان ضمن تشکر از زحمات دکتر مهسا هادی‌پور، دبیر اجرایی و مدیر توسعه آموزش پزشکی معاونت علوم پزشکی گفت: « دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی تجمیع‌یافته در دانشگاه آزاد اسلامی، از تجارب و ایده‌های شما در سطح گسترده‌تر و با تعداد نمونه بالاتر استقبال می‌کند تا بتواند به عنوان یک الگوی موفق و قابل بسط در سطح کشور معرفی کند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 961775

وب گردی

وب گردی