حضور 70 کشور در بیست و نهمین  المپیاد جهانی زیست شناسی تهران

رئیس سازمان استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: بیست و نهمین  المپیاد جهانی زیست شناسی، شنبه 23 تیرماه در تهران افتتاح شد. آزمون های این المپیاد در 2 بخش تئوری و عملی برگزار می شود.

دکتر فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره به برگزاری بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی گفت: بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی شنبه 23 تیرماه در تهران افتتاح شد. آزمون های این المپیاد در 2 بخش تئوری و عملی برگزار می شود و شرکت کنندگان با آخرین دستاوردهای دانش آموزی در رشته زیست شناسی آشنا می شوند. ‏

وی گفت: در حین برگزاری مراسم المپیاد زیست شناسی، به مراسمی از جمله آشنایی با فرهنگ، سنت، قوم و استان های ایران می پردازیم و در کنار این مراسم شرکت کنندگان دیگر کشورها از مراکز دیدنی مانند کاخ ها و مراکز علمی مانند رودان و رویان ( پژوهشگاه بیو تکنولوژی کشاورزی) دیدن می کنند.

رئیس سازمان استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در ادامه گفت: دو اتفاق خوب در این مراسم افتاد یکی حضور 64 هزار معلم زیست شناسی کشور که امیدوارم در آینده حضور این معلمان باعث ارتقای دانش زیست شناسی در کشور شود و دیگری هم حضور تعدادی از مدیران مدارس که امید است با تاثیر از این مراسم موضوع المپیاد در مدارس به یکی از موضوعات اساسی تبدیل شود.

مهاجرانی یادآور شد: از 70 کشور دنیا در این مراسم شرکت کرده اند و کشورهای شرکت کننده از اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا در این المپیاد حضور دارند.

706

کد خبر: 961785

وب گردی

وب گردی