تملک املاک معارض با هزینه ای بالغ بر 2 هزار و 300 میلیارد ریال برای خط 7 مترو

شهردار منطقه 11 تهران همزمان با بازگشایی بخش میانی خط 7 مترو در ایستگاه مهدیه تهران وبهره برداری از 5 ایستگاه، گفت: تملک املاک معارض در بخش مرکزی پایتخت بیش از 2300 میلیارد ریال هزینه داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، نصراله آبادیان با اشاره به افتتاح خط 7 مترو در ایستگاه مهدیه و بازگشایی ایستگاه های بریانک، کمیل، رودکی و نواب گفت: از جمله دلایل اهمیت این خط، اتصال مراکز اداری و مبادی جمعیتی شمال به جنوب شهر و اتصال پهنه های تجاری در جنوب شرقی شهر نظیر «بازار تهران» به پهنه های تفریحی و سبز در شمال غرب تهران است که باعث می شود سطح مطلوبی از دسترسی به نقاط مختلف پایتخت در اختیار شهروندان به ویژه ساکنان بخش مرکزی پایتخت که در محدوده طرح ترافیک قرار گرفته اند ؛ ایجاد شود.

وی به وضعیت دسترسی ایستگاه متروی مهدیه تهران در تقاطع خیابان ولی عصر (عج) و مولوی اشاره کرد و افزود: ایستگاه تقاطع مولوی-ولیعصر که در تلاقی با خط 3 مترو است؛ دارای 3 گالری دسترسی در دو سمت غربی و شرقی خیابان مولوی است و از محدوده این ایستگاه، 2 خط عبوری 2 و 7 سامانه اتوبوس های تندرو و نیز 9 خط تاکسی عبور می کند.

او با تاکید بر تبعاتی که احداث ایستگاه های مترو در مناطق مختلف شهر به وجود می آورد و تهمیداتی که باید برای رفع نیازهای عابران پیاده و مسافران مترو اجرا شود؛ تصریح کرد: مطالعات جامعی برای رفع این نیازها در منطقه 11 انجام شده که از جمله آن ها، مناسب سازی پیاده روها، مکان یابی احداث پارکینگ غیر حاشیه ای و خطوط تاکسی، ایجادگذرگاه های عرضی همسطح، اصلاح و فازبندی چراغ راهنمایی تقاطع ها بر اساس حجم عابران پیاده و ... است.

به گفته آبادیان برای احداث خط7 مترو در این منطقه 23 پلاک موجود در 17هزار متر مربع به ارزش 2300 میلیارد ریال تملک شده اند که ایستگاه مترو مهدیه تهران و محل هواکش و هواساز در تقاطع خیابان ولی عصر (عج) و مولوی ، 927 متر مربع املاک معارض موجود در محدوده طرح با هزینه ای بالغ بر 112 میلیاد ریال هزینه داشته است.

خط 7 مترو در بخش میانی به طول 6 کیلومتر حد فاصل ایستگاه مهدیه تا نواب صفوی روز شنبه 23 تیر ماه با حضور شهردار تهران ، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، استاندار و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایستگاه مهدیه تهران افتتاح و بهره برداری شد.

700

کد خبر: 961788

وب گردی

وب گردی