شهروند خوب، کار خوب، حال خوب/ بیایید خودمان، هوای خودمان را داشته باشیم

همیشه که نباید خبر بد شنید، نمی شود که مرتب خبر از اتفاقات ناخوشایند نوشت! باور کنید می شود میان حجم خبرهای نه چندان خوبی که از سراسر دنیا و کشورمان مخابره می شود خبرهای خوب را هم خواند، نوشت و منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز گاهی که کم هم نیست به اتفاقاتی که در گوشه و کنار کشور- و دنیا - رخ می دهد و دل ها را رنجور و خاطره ها را آزرده می کند می پردازیم و نظر کارشناسان را جویا می شویم و رویدادها را تحلیل می کنیم و... اما از اتفاقات به ظاهر کوچک اطرافمان غافل می شویم و حتی گاهی نمیبینیم.

در میان خبرهای نگران کننده از بحران آب و کمبود آب در خوزستان و خشکسالی ها و توصیه های اکید برای صرفه جویی، دیدن اعلامیه ای ساده روی دیوار یکی از محلات دل ها را شاد می کند و لبخندی شیرین به لب خواننده می نشاند.

خبر و درخواستی ساده از اهالی یک کوچه برای رعایت در مصرف آب شاید که نه حتما سوژه خوبی برای نوشتن نباشد اما این کار از جنبه مسئولیت پذیری و مشارکت و همکاری و همدلی همسایگان خیلی هم مهم است.

اطلاعیه ای ساده و شیرین

روی دیوار کوچه ایوبی در شاهین شمالی حوالی آریا شهر در منطقه 5 اطلاعیه ای با این مضمون نصب شده:

ما جمعی از اهالی محله تصمیم گرفته ایم با توجه به وضعیت وخیم خشکسالی کشور و بنا به وظیفه شهروندی، به سهم خودمان مصرف آب را مدیریت کنیم لذا با توجه به تعداد راه های صرفه جویی در مصرف آب و نحوه مدیریت آن و خلاقیت های فردی و جمعی دعوت می کنیم تا هر فردمتناسب با شرایط و سبک زندگی خود در این امر سهیم باشد.

در قدم اول از شستن حیاط و پارکینگ به وسیله آب لوله کشی خودداری و فقط به نظافت از طریق جاروکشی اکتفا کنیم.

این مهم همکاری تمام ساکنان محله به ویژه مدیران محترم ساختمان ها را می طلبد و ما باید سفیران این اقدام در خانواده و در جمع دوستان باشیم.

بیایید خودمان در حد توان هوای خودمان را داشته باشیم.

زهره حاجیان

700

کد خبر: 961821

وب گردی

وب گردی