تاکید وزیر نیرو بر حل مشکلات اپراتورهای پست فشار قوی/ در چارچوب قانون موانع برطرف می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، با اشاره به این که بخشنامه جدید شامل قراردادهای قبلی اپراتورهای پست فشار قوی نمی‌شود گفت: می دانم افرادی که در اپراتورها کار می‌کنند با شرایط و سختی کار زیاد به فعالیت مشغول هستند، بنابراین تعصب کاری که این قشر زحمتکش دارند؛ خیلی ارزشمند است و وظیفه ماست که بتوانیم در چارچوب قانون مسائل آنها را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ تعیین تکلیف و حل مشکل تبدیل وضعیت شاغلین پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق نزدیک به دو سال است که مطرح شده و با گذشت این مدت هنوز به نتیجه درستی ختم نشده است. در این میان خبرگزاری ایسکانیوز، این موضوع را از زمان مطرح شدن مدام پیگیری کرده تا جاییکه خبرهای خوشی را برای این افراد از سوی مسئولان وزارت نیرو و شرکت توانیر منعکس کرده است.

ناگفته نماند در کنار این پیگیری‌ها دو ماه پیش وزیر نیرو بخشنامه جدیدی را مطرح کردند که در آن عنوان شده است که دیگر نیروهای پیمانی و قراردادی و ... با اپراتورها قرارداد منعقد نکنند و این موضوع ابهاماتی را در ذهن افرادی که قبلا قرارداد امضا کرده بودند، ایجاد کرده است. بنابراین ما این موضوع را از معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی جویا شدیم.


همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در پاسخ به این سوال که آیا بخشنامه جدید وزیر نیرو شامل افرادی که قبلا قرارداد منعقد کرده‌اند، می‌شود؟ اظهار کرد: وزیر نیرو به واحد اداری و معاونت منابع نیروی انسانی تاکید کردند که موضوع افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را پیگیری کنند تا جاییکه جدیدا در این خصوص جلساتی را با مسئولان بخش اپراتورهای برق پست فشار قوی برگزار کردند تا بتوانند،خواسته های معقول آنها را در چارچوب قانونی که وجود دارد به نتیجه برسانند.

حائری افزود: بخشنامه جدید شامل حال قراردادهای قبلی اپراتورهای پست فشار قوی نمی‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا این افراد امیدوار باشند که تبدیل وضعیت‌شان به سرانجامی مثبت ختم خواهد شد یا نه؟ تصریح کرد: انتظار می‌رود که با برگزاری نشست‌های مختلف بین دو طرف بتوانیم این افراد را به خواسته شان برسانیم.

حائری تاکید کرد: وظیفه ما این است که بتوانیم مشکلات این افراد را در چارچوب قانون پیگیری کنیم. می دانم افرادی که در اپراتورها کار می‌کنند با شرایط و سختی کار زیاد مشغول به فعالیت هستند، بنابراین تعصب کاری که این قشر زحمتکش دارند؛ خیلی ارزشمند است و وظیفه ماست که بتوانیم در چارچوب قانون مسائل آنها را حل کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به این سوال که این موضوع چه زمانی به نتیجه خواهد رسید، خاطرنشان کرد: وزیر نیرو در این خصوص تاکید زیادی دارند که مشکلات این افراد هرچه زودتر برطرف شود.

مدتی پیش هم آرش کردی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز اظهار کرده بود: بحث تبدیل وضعیت شاغلین اپراتورهای پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت‌های برق به ویژه طرح همسان سازی حقوق همکاران در دست پیگیری است. چون باید با ادله و نظر مثبت، بتوان مسئولان و کسانی که می خواهند این قانون را تصویب کنند، قانع کرد و ما مذاکره را ادامه خواهیم داد. به محض اینکه اخبار جدیدی واصل شد، قطعا اعلام و ابلاغ خواهیم کرد.

402

کد خبر: 961833

وب گردی

وب گردی