رهبر انقلاب: دل فرهنگیان و دانش آموزان به همین اردوگاه خوش است

وزیر اسبق آموزش و پرورش در نامه ای خطاب به رئیس جمهور، مدعی شد اردوگاه شهید باهنر آموزش و پرورش به ثمن بخس به فروش رفته است.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش و نماینده مجلس طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور مدعی شد اردوگاه شهید باهنر آموزش و پرورش با یک سوم قیمت به فروش رفته است. در این نامه آمده است: در صورت صحت خبر، صدور دستور قاطع در برخورد با مسببین آن، مورد انتظار است.

اردوگاه فرهنگی اردویی کشوری شهید باهنر واقع در منظریه تهران یکی از اردوگاه های بزرگ کشور و متعلق به وزارت آموزش و پرورش است. برمبنای اسناد موجود در سال 1301 (هـ..ق) کامران میرزا برادر ناصرالدین شاه آبادی منظریه را از حسام السلطنه خریداری کرد و عمارت نیمه کاره آن را ساخت و تکمیل کرد که هنوز هم در اردوگاه منظریه حفظ می شوند .

در دوران حکومت رضا خان 1300(هـ..ق) منظریه در سیاهه املاک وزارت مالیه (د‌ارایی ) قرار گرفت ولی پس از به سلطنت رسیدن رضا خان مجدداً در شمار املاک سلطنتی پهلوی قرار گرفت و از سال 1335 که اولین جمهوری پیش آهنگی کشور تشکیل شد. کلیه اراضی و ساختمان های منظریه در اختیار سازمان پیش آهنگی قرار گرفت.

اردوگاه منظریه در دوران انقلاب اسلامی در سال 1364 در مراسم با شکوهی که در حضور خانواده شهید باهنر برگزار شد به یاد خدمات ارزنده ایشان به نام اردوگاه شهید باهنر نام گذاری شد .

در دی ماه 1395 مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفته بود سند اردوگاه باهنر در حال حاضر به دلیل بازپرداخت برخی مطالبات در اختیار بانک است اما این موضوع به معنی فروش یا ساخت و ساز درون اردوگاه نیست.

اما ماجرای اردوگاه شهید باهنر به همین جا ختم نمی شود. حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در کتاب خاطرات خود در مورد انتخاب محل سکونت مقام معظم رهبری، اردوگاه شهید باهنر را یکی از نامزدهای محل استقرار معرفی می کند و می‌نویسد: «یکی از مباحثی که در آغاز مسئولیت جدید ایشان (مقام معظم رهبری) قابل توجه بود، بحث مکان استقرار بود... {ایشان}اردوگاه شهید باهنر در منظریه تهران را قبول نکردند و فرمودند اولا اینقدر بالا و دور از مردم نمی‌خواهم بروم. ثانیا آموزش‌ و‌ پرورش و فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌ همین اردوگاه خوش است. من راضی نیستم که حالا این را بگیرم.»

کد خبر: 961868

وب گردی

وب گردی