سامانه پیام کوتاه دانش‌آموختگان واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی شد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات از ایجاد شبکه ارتباطی با دانش‌آموختگان این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: سامانه پیام کوتاه دانش‌آموختگان واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کرم‌اله دانش‌فرد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۷۰ هزار دانشجوی از این واحد فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: دانش‌آموختگان از جمله سرمایه‌های اصلی دانشگاه‌ها هستند. دانشگاه‌ها با برقراری و حفظ ارتباط موثر با دانش‌آموختگان و ایجاد شبکه‌های ارتباطی با آنها می‌توانند موجب ارتقای سرمایه اجتماعی و تعمیق وابستگی‌های هویتی فارغ‌التحصیلان با دانشگاه محل تصیل شوند.

وی ادامه داد: از جمله فواید ارتباط دانشگاه و دانش‌آموختگان، دریافت بازخورد فعالیت‌های تربیتی و آموزشی دانشگاه است، چراکه دانش‌آموختگان با بکارگیری علم و دانش حاصل از تحصیل خود در محیط کار و حوزه فعالیت خود، بازگو کننده میزان تأثیر و مفید بودن فعالیت‌های دانشگاه متبوع خود هستند.

دکتر دانش‌فرد افزود: از سوی دیگر ارتباط دانش‌آموختگان با صنعت و بازار، منجر به انتقال نیازهای این دو حوزه به دانشگاه‌ها شده و شرایط مناسبی را برای پیوند بهتر و قوی‌تر دانشگاه با صنعت از طریق بهبود و اصلاح برنامه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها ایجاد خواهد کرد. بنابراین ارتباط دانشگاه با شبکه‌های دانش‌آموختگان می‌تواند گام موثری در ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیام‌کوتاه دانش‌آموختگان واحد علوم و تحقیقات گفت: شناسایی دانش‌آموختگان، دسته‌بندی آنان در گروه‌های مختلف و ایجاد سایت، سامانه‌ها و شکبه‌های ارتباطی، برگزاری نشست‌ها و گردهمایی‌های برای دانش‌آموختگان از جمله برنامه‌های واحد علوم و تحقیقات در راستای ارتباط مستمر با دانش‌آموختگان است.

کد خبر: 961916

وب گردی

وب گردی